Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antiborbons
El ple municipal declara que el títol de Príncep de Girona no representa la ciutat

La CUP destaca l'estat decrèpit i el caràcter anacrònic de la monarquia espanyola, i advoca per l'avenç cap a la República Catalana

17/06/2014 Política
Girona ha encapçalat nombroses protestes contra la monarquia espanyola Girona ha encapçalat nombroses protestes contra la monarquia espanyola

Ahir dilluns el ple de l'Ajuntament de Girona va aprovar, per àmplia majoria, una moció conjunta en què es declarava que el títol de Príncep de Girona no representa la ciutat. El text va ser votat pels grups de CiU, PSC (parcialment), CUP, ICV-EUiA i els regidors no adscrits Carles Bonaventura i Carlos Palomares. A l'hora de defensar el text el regidor de la CUP Jordi Navarro va destacar "l'estat decrèpit i el caràcter anacrònic de la monarquia espanyola, i l'oportunitat que el 9-N sigui un punt d'inflexió en la construcció de la República Catalana".

Violència de gènere i Multireferèndum

En la sessió, dedicada exlusivament a debatre mocions, també es va debatre una proposta de la Xarxa pels Drets Socials en reconeixement al Multireferèndum i contra la seva prohibició, que va ser aprovada parcialment. Una altra de les mocions aprovades va ser la presentada per la Xarxa Dones Girona en contra de les retallades al Servei d'Intervenció Especialitzada (SIE) a víctimes de violència masclista, així com la proposta per adherir el consistori a la iniciativa 'Reforma Horària', que defensa la necessitat de replantejar l'estructura horària per millorar la qualitat de vida en la societat.

El suïcidi del treballador de l'empresa mixta Girona+Neta

Igualment, es va aprovar una moció de la CUP i ICV-EUiA sobre el suïcidi del treballador de l'empresa mixta Girona+Neta Felipe Ramos. A més de mostrar el condol per la seva mort, al text es reclamava que l'Ajuntament iniciés una investigació sobre les causes de la seva mort, presumptament vinculades a la seva situació laboral. També va tirar endavant una moció de la CUP i el regidor no adscrit Carles Bonaventura en solidaritat amb Jaume Sastre i la lluita pel català a l'escola. La proposta també demanava al consistori gironí que reactivés els organismes encarregats de coordinar les polítiques de promoció del català.

Dret a decidir sobre la República

Finalment, van aprovar-se una moció a favor del dret a decidir dels ciutadans espanyols sobre monarquia o república; i també dues mocions presentades pels sindicats de la policia municipal, a les quals el grup municipal de la CUP va votar en contra.

Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. La maldat com a bandera
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid