Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pagesia
La PDaD dóna suport a les reivindicacions de les llauradores i llauradors de l'Horta

Agricultors i agricultores de Godella han omplert els camps de l’Horta amb cartells reivindicatius en el dia de Sant Isidre llaurador.

20/05/2014 Res-pública

Els agricultors denuncien els greus problemes que han d’afrontar, i que multipliquen l’esforç que han de fer per a viure de la terra i mantindre l'Horta viva.

Denuncien l’ofec permanent d'una activitat econòmica bàsica.  Fa molts anys que l’agricultura no té altre tractament que el d’activitat que es fa sobre els terrenys per a requalificar i especular.  Ni tan sols ara que aquesta forma de fer s’ha enfonsat, i que l’agricultura es mostra com una font de treball que ha tornat ha  esdevingut una alternativa per a moltes persones, rep un suport que s'acoste a ser suficient.

A la falta d’inversions, s’hi afegeix la falta de rendibilitat de les collites.  A més de l’especulació immobiliària, els treballadors i treballadores del camp pateixen l’especulació de sempre amb el seu propi esforç i la seua inversió per grans magatzems que, en el moment de la collita, els 'posen' entre l’espasa i la paret de vendre per sota del cost o mantindre la dignitat i passar el rotovator.

També han de fer front a la falta de seguretat i vigilància que els aboca a patir constants robatoris de collites, i molt més ara davant la necessitat de 'molta' gent.  També pateixen robatoris de maquinària, d’eines, etc.   

Afronten la falta de civisme de persones que passegen pels camins de l’Horta i que, entre altres coses, permeten que els gossos xafen els plantons, o no recullen els seus excrements.  Hem de prendre consciència que els espais de totes i tots, al camp o als pobles i ciutats, no són abocadors, i que no podem convertir les nostres responsabilitats, en no assumir-les, en molèsties, esforç i despeses per a la resta de persones,

Suport de la Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià

La Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià (PDaD) ha dónat suport a aquestes reivindicacions, que són de totes les llauradores i llauradors del País Valencià.  El nostre dret a decidir també ha de ser per a garantir, amb polítiques i inversions, el treball digne de la gent del camp, per a abastir els nostres mercats de productes frescs i de proximitat, produïts de forma natural, sense transgènics ni contaminants de la natura i el medi ambient.

També ha de ser per a potenciar mecanismes de venda directa com el propi mercat de Godella 'o mercats d'altres pobles', i moltes altres iniciatives que fan front a l’abandó per part de les administracions del camp, que és patrimoni històric, cultural, ecològic, econòmic i social de totes i tots.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  8. Policies? Parlem-ne
  9. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  10. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid