Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ALLIBERAMENT NACIONAL
L’Esquerra Independentista gironina presenta els actes de la Diada sota el lema “Independència per canviar-ho tot”

La CUP i l’organització juvenil Arran destaquen que el procés independentista "és una oportunitat per bastir un país realment just i democràtic”, i fan una crida a participar a Via Catalana i les diferents mobilitzacions del territori

30/08/2013 Política

L’esquerra independentista gironina va presentar, ahir, la programació d’actes organitzats en motiu de l’Onze de Setembre d’enguany, en una roda de premsa en què van participar els regidors gironins de la CUP Anna Pujolàs i Jordi Navarro. Els regidors van destacar la importància de presentar el procés independentista com “una oportunitat per canviar d’arrel les bases del sistema econòmic i social, i per bastir un país realment just i democràtic”. Aquest és el missatge que s’ha volgut transmetre a través del lema “Independència per canviar-ho tot”, que ha estat l’escollit per la CUP i l’organització juvenil Arran en motiu d’aquesta diada.

Pel que fa als actes de la Diada a la ciutat, la programació començarà amb la tradicional cantada dels Segadors a les 12h a la plaça del Vi, i continuarà amb la manifestació independentista, que per segon any consecutiu se celebrarà al migdia perquè no se solapi amb les mobilitzacions de l’ANC. Posteriorment hi haurà un dinar popular també a la plaça del Vi, i després de la Via Catalana s’ha organitzat un concert davant de la plaça Sant Pere. A més, tant el mateix dia 11 com els dies previs s’han organitzat múltiples actes als municipis de les comarques gironines amb presència de l’esquerra independentista.

Crida a participar a la Via Catalana

Els regidors de la CUP van fer una crida a la participació a la Via Catalana que se celebrarà l’Onze de Setembre, ja sigui omplint els diferents trams que encara no estan plens, o sumant-se a la iniciativa impulsada per la Xarxa pels Drets Socials de Girona, que ha impulsat una variant de la cadena humana que encerclarà l’hospital Trueta. Sota el lema “Per uns Països Catalans lliures i amb justícia social”, la plataforma ha volgut sumar-se a la Via Catalana aportant-hi el discurs social en defensa dels serveis públics”. La CUP va exposar que aquesta iniciativa, tot i no formar part del recorregut oficial de la Via Catalana, s’ha ideat “coordinadament amb l’ANC i amb la voluntat de sumar noves sensibilitats a les mobilitzacions de l’Onze de Setembre”. La CUP també va anunciar que, de cares al ple municipal del 9 de setembre, la CUP proposarà que l’Ajuntament de Girona i els diferents grups municipals s’adhereixin a la Via Catalana i s’hi impliquin.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid