Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Començaríem malament (amb un rerefèndum espanyol)
15/08/2013 Carles Benítez

Avui, dia de la Mare de Déu d’Agost, s’ha fet públic que la presidenta d’Òmnium Cultural “acceptaria un referèndum a tot l’Estat”, una proposta insòlita en aquesta modalitat de consulta que és, en ella mateixa, la negació del dret d’autodeterminació.

Les argumentacions són ben poc fonamentades perquè el que és important en aquest moment del procés no és pas “comptar-nos” sinó exercir un dret. I començar negant aquest dret és un error de l’alçada d’un campanar. D’aquesta manera Muriel Casals se situa – potser insabudament - al costat de destacats “sociovergents” que ja havien manifestat aquest interès en un article a Tribuna.cat el 19 de desembre passat.

Que la sociovergència, obsessionada per no incomodar l’Estat,  busqui una sortida que no obligui l’Estat espanyol a reconèixer la sobirania del poble català té una explicació. Però en cap cas és un criteri que hauria de presidir les  consideracions de les organitzacions culturals i cíviques com Òmnium Cultural. Ara, en aquest moment, més que distreure’ns comptant-nos, toca defensar i exercir ja de manera efectiva el nostre dret a decidir com a poble.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  6. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
  10. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid