Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nomenclator
La CUP demana a l'Ajuntament de Mataró el canvi del nom de la plaça d'Espanya per la del Parc

La formació ha presentat un prec que haurà de ser respost pel govern en el plenari del proper dijous

03/09/2012 Política

El Grup Municipal de la CUP a l'Ajuntament de Mataró ha demanat que es canviï el nom de la plaça d'Espanya, a tocar del Parc Central, pel de plaça del Parc, com se la coneix popularment.

La proposta s'ha fet pública l'endemà de l'acció ciutadana convocada per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) en una quarantena de pobles i ciutats on, simbòlicament, es van tapar les diferents plaques de les 'places d'Espanya', rebatejant-les com a 'plaça de la Independència'.

La CUP explica que l'any 1988 es va fer una acció similar a Mataró per canviar el nom de l'espai pel de "plaça del Parc" i justifica que ara el canvi de nom sigui oficial atès el "clam majoritari" de la societat catalana i mataronina a favor de l'estat propi.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid