Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Símbols
La CUP a Mataró socialitza el rebuig a la bandera espanyola amb una recollida de signatures

"Les banderes determinen qui mana, i l'espanyola representa l'Espanya intervinguda i les retallades antisocials d'en Rajoy"

12/07/2012 Política
Xavier Safont-Tria i Clara Sanchez, portaveus de la CUP Xavier Safont-Tria i Clara Sanchez, portaveus de la CUP

Atesa la negativa del govern de CiU de retirar la bandera espanyola que oneja al terrat de l'Ajuntament de Mataró , la CUP ha anunciat que inicarà una campanya i una recollida de signaures per fer extensiu i socialitzar el rebuig a aquest símbol de l'opressió del poble català. Xavier Safont-Tria i Clara Sanchez, portaveus de la CUP a Mataró, han presentat la campanya en roda de premsa.

El regidor de la CUP Xavier Safont-tria ha lamentat que el nou govern de CiU s'hagin negat a despenjar la bandera espanyola que oneja al terrat de l'Ajuntament i que simbolitza l'estat espanyol opressor i les retallades antisocials d'en Rajoy. Safont-Tria ha recordat que el PP es fa l'ofès per la proposta de retirar la bandera, però els veritables ofesos som la majoria de mataronines i mataronins que no ens sentim identificats amb aquest símbol imposat.

Safont-tria ha reclamat que la nostr ainstitució municipal adopti snse complexos la senyera catalana que ens representarà a nivell internacional com a nou estat independent un cop haguem assolit la independència. "Ens hi hem d'anar acostumant", ha dit.

Clara Sanchez ha explicat que no només ens sentim ofesos nosaltres sinó una gran majoria de mataronines. Per aquest motiu, la CUP iniciarà a partir d'ara una recollida de signatures per socialitzar i fer extensiu el rebuig a la bandera espanyola que no ens representa.

Sanchez ha presentat el cartell amb el lema "Fora la bandera espanyola de l'Ajuntament" i el manifest següent:

Les banderes determinen qui mana. La bandera espanyola representa la negació del dret legítim a la sobirania política de la nació catalana. Per la força de les armes ens han imposat la seva unitat, el centralisme i la simbologia de l’Estat opressor espanyol. També simbolitza les retallades antisocials d’en Rajoy. Aquesta bandera no ens representa ni identifica com a poble.

Més enllà de les opcions individuals de cadascú, que sempre respectarem, la CUP defensa que a l’Ajuntament només hi onegin la bandera catalana i la de Mataró, que cohesionen la ciutadania i ens representen a tots i a totes.

Enguany el govern de CiU ha rebutjat el prec de la CUP per retirar la bandera espanyola perquè diuen que “no volen ofendre a ningú”. A diferència del que passa a molts altres municipis catalans, la postura de CiU és nacionalment covarda, amb un discurs ambigu i falsament sobiranista.

Aquí les ofeses som les catalanes que diem no als símbols que trepitgen la llibertat dels Països Catalans i reclamem unes institucions que sense complexos adoptin únicament la senyera que ens representarà a nivell internacional com a nou Estat independent.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid