Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
llengua
Demanen a Joan Rotger que s’oposi a les modificacions de la llei de la funció pública

Davant la imminent votació en el Parlament del Projecte de modificació de la Llei de la funció pública proposat pel Govern que, entre d’altres coses, elimina el requisit de coneixement de la llengua catalana per accedir a la funció pública.

22/05/2012 Llengua
Ahir dilluns el vicepresident del Consell de Mallorca, Joan Rotger, va rebre en el seu despatx de la Misericòrdia una petita comissió dels treballadors dels departaments de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca que dies abans li havien fet arribar un manifest en defensa de la llengua catalana, amb les adhesions de la pràctica totalitat del personal.

Davant la imminent votació en el Parlament del Projecte de modificació de la Llei de la funció pública proposat pel Govern que, entre d’altres coses, elimina el requisit de coneixement de la llengua catalana per accedir a la funció pública, la comissió va traslladar al vicepresident la profunda preocupació que els causa el que consideren una innecessària, perillosa i perniciosa tornada enrere en el difícil camí recorregut per dignificar l’ús del català, llengua pròpia de Mallorca i de les seves institucions.

Han demanat al vicepresident de la màxima institució mallorquina, sabedors de l’estima que té per la llengua, que s’oposi al canvi normatiu que es pretén aprovar, partint de les raons següents: que la seva experiència de molts d’anys a l’Administració els permet afirmar que mai no hi ha hagut cap problema amb persones de parla castellana derivat de la utilització del català a l’Administració; que, contràriament, ells com a ciutadans sí que han tingut i tenen problemes a l’hora d’exercir els drets lingüístics com a catalanoparlants en les relacions amb l’Administració; que l’argument de l’excel•lència per justificar la supressió del requisit de conèixer la llengua catalana per part dels funcionaris públics els sembla senzillament ofensiu, ja que pressuposa que ignorar el català pot ser garantia de més competència professional; i que, tal com avala la història no tan llunyana del nostre país, si el català no és un requisit per entrar en l’Administració, no tan sols la documentació, sinó que fins i tot la comunicació oral s’acabarà fent en castellà.

En definitiva, han demanat al vicepresident que lluiti per conservar viu el llegat lingüístic que han transmès els avantpassats i, alhora, per preservar la convivència i la pau social que s’ha mantengut sempre a l’entorn d’una qüestió que, a Mallorca, no ha estat mai objecte de conflicte.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. El professorat rebutja massivament l’acord educatiu i reforça les vagues del 16 al 20 de març
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid