Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mossos d'Esquadra
Cap dels antiavalots el 27 de maig: "O generem pànic o no els traurem d'aquí"

La Directa treu a la llum les comunicacions internes de la policia durant el desallotjament de Plaça Catalunya el 27-M

08/03/2012 Drets i Llibertats
"O generem pànic o no els traurem d'aquí". Això és el que va dir el cap dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra, Miguel Hermida, el dia del desallotjament de Plaça Catalunya. El Setmanari Directa ha tret a la llum unes converses en què es veu l'inspector cridant, davant el requeriment del comissari perque dispersi la gent: "Estem disparant pilotes, estem disparant de tot (...) No podem disparar munició real!". El comissari Joan Carles Molinero diu: "No, no, no. Evidentment que no".

Es tracta de documents d’àudio incorporats a l’expedient judicial del cas instruït pel jutge Josep Maria Miquel Porres per les càrregues del 27 de maig; comunicacions que van mantenir durant el matí els comandaments policials que van xecutar l’operatiu, és a dir, el comissari Joan Carles Molinero i l’intendent Antoni Antolín, però també els responsables dels antidisturbis o de la divisió d’informació.

La setmana passada el jutge Josep Maria Miquel Porres va arxivar la causa contra els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana per les càrregues del 27 de maig de l'any passat a Plaça Catalunya de Barcelona. La interlocutòria del jutge estableix que l'actuació policial va ser "raonablement proporcionada" i no hi va haver "mostres d'extralimitació".

Felip Puig es defensa

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha reaccionat aquest dijous sobre les informacions que publica La Directa i s'ha limitat a dir que les comunicacions difoses constaten "la dificultat de l'operació que es va viure". En una entrevista a RAC1, Puig ha negat que hi hagués descontrol i ha afirmat que "l'operatiu estava ben dissenyat, el jutge ens ha donat la raó i també les va sentir les converses".

A parer de Puig, que ha dit que no li molesta que les converses hagin sortit a la llum, la filtració de les gravacions "forma part de l'estratègia dels demandants" per les càrregues policials. "Les converses formen part del sumari; algú que té accés al sumari deu haver passat la informació a aquest mitjà", ha etzibat.
Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. La màfia castellana
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  10. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid