Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un carrer de Girona recordarà Xirinacs

 

Gràcies a la  proposta de la CUP s'ha acceptat per l'equip de govern que Lluís M. Xirinacs tingui un carrer amb el seu nom a Girona.

03/02/2012 Política

Dos carrers de Girona tindran el nom de Lluís M. Xirinacs i de Damià Escuder, gràcies a una proposta de la CUP realitzada fa uns mesos.

La resolució de l'equip de govern municipal s'ha dut a terme com a resposta a la petició de la formació independentista. Està previst que el ple de l'Ajuntament de Girona ratifiqui la resolució durant la sessió del 13 de febrer.

La CUP de Girona i altres col·lectius de Girona havien reclamat en reiterades ocasions que Lluís M. Xirinacs comptés amb un carrer a la ciutat. Però durant l'anterior equip de govern (format pel PSC, ERC i ICV-EUiA) aquesta petició havia estat desoïda.

En relació a aquesta decisió, per la qual Xirinacs tindrà un carrer amb el seu nom a una gran ciutat, el regidor per la CUP a l'Ajuntament de Girona i membre de RCat, Carles Bonaventura, ha declarat que "es tracta d'una mesura necessària: és bàsic que la ciutat reconegui la tasca de les persones que, com en Damià Escuder o en Lluís M. Xirinacs, van lluitar fins l'últim moment de manera exemplar a favor dels drets nacionals i socials dels Països Catalans".

Recordem que la CUP es va comprometre, en morir Damià Escuder el setembre passat, a treballar "per mantenir viva la flama que ens ha deixat, i perquè la ciutat li reti el reconeixement que es mereix" 

En aquest sentit, el passat mes de setembre la CUP va cloure la programació de l'Onze de setembre amb un acte en record d'Escuder, celebrat a la Casa de Cultura, que va comptar amb la presència de moltes persones vinculades al polifacètic artista i activista gironí.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  9. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid