Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
La CAL dóna suport a la convocatòria de “l'Escola en català”

El proper diumenge a les 12.00h davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya al passeig Lluís Companys 14-16 de Barcelona.

10/02/2012 Llengua
La CAL dóna suport a la convocatòria de “l'Escola en català” La CAL dóna suport a la convocatòria de “l'Escola en català” | Autor: Arxiu
La Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL) dóna suport a la convocatòria de “l'Escola en català” i demana als seus socis, sòcies i a totes les persones compromeses amb el futur de la llengua catalana, que aquest diumenge siguin presents a la concentració davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

També fa una crida
a participar de la nova campanya “Tres hores per defensar el català a l’escola” de la Plataforma Somescola.cat Es tracta d’una campanya per aconseguir que tots els centres d’ensenyament s'adhereixin al manifest de Somescola.cat. La iniciativa té com a objectiu mostrar el consens que hi ha entre la comunitat educativa catalana al voltant d’un model d’ensenyament en català.

Per a la CAL,
les recents sentències judicials del Tribunal Constitucional espanyol, Tribunal Suprem, i Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, posen en perill una escola catalana que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen i que ajudi a construir una societat més cohesionada i lliure.

En aquesta línia, rebutja les sentències del Tribunal Suprem espanyol contra l’escola catalana i les demandes que les han inspirades. Volen una educació catalana, tant en llengua com en continguts. "La llengua catalana ha de ser la llengua vehicular de l'ensenyament!"

Més enllà de la docència,  consiedera "que cal que hi hagi investigació i producció científica en llengua catalana feta i orientada a les necessitats dels Països Catalans. Cal redefinir els currículums educatius per tal que aquests parteixin de la nostra realitat social, política i cultural com la via per a fomentar el desenvolupament de la nostra societat de manera harmònica amb el territori"


Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  10. El Concurs Tísner premia dos jocs escolars que fomenten la llengua i el treball en equip “S.O.S La Terra” i “La serp de la venta” s’imposen en una edició amb més de 100 propostes d’arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid