Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'Associació Víctimes del Metro 3 de Juliol es concentren com cada dia 3 de cada mes a València

Els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana tornen a fer oïdes sordes a les demandes sindicals, realitzades per escrit, presentades davant el comitè de seguretat en la circulació perquè es protegeixin amb balises dos senyals de limitació de velocitat en la Línia 1, segons denuncien fonts del Sindicat Independent Ferroviari (SIF)
A les 19h a la plaça de la Mare de Déu de la ciutat de València, l'Associació Víctimes del Metro 3 de Juliol es concentra  com cada dia 3 de cada mes per a continuar exigint respostes. Fa tres anys i cinc mesos que duran les concentracions i de moment no han rebut cap resposta de l'administració. La d'aquesta tarda serà  la concentració número 39.
Seguiment informatiu de Barriodelcamen.net

03/01/2010 16:19 Drets i Llibertats

D'altra banda, Levante informava que els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana tornen a fer oïdes sordes a les demandes sindicals, realitzades per escrit, presentades davant el comitè de seguretat en la circulació perquè es protegeixin amb balises dos senyals de limitació de velocitat en la Línia 1, segons denuncien fonts del Sindicat Independent Ferroviari (SIF)

Es tracta de dos senyals de precaució, perquè els maquinistes minorin la velocitat, situades a la sortida de l'estació d'Entroncament en direcció a Burjassot. La qual està en sentit ascendent limita a 50 quilòmetres per hora la circulació i la de sentit descendent obliga a circular a 40. Els senyals només informen de la prohibició de circular a velocitats superiors a les quals s'assenyalen en les plaques però, en el cas que succeeixi algun imprevist, no frenen els trens. És una situació calcada a la qual es va viure en l'accident del 3 de juliol de 2006. En el túnel on es va produir l'accident amb el resultat de 43 morts i 47 ferits existia un senyal de precaució de 40 quilòmetres per hora abans de superar la tancada corba que dóna pas a l'estació de Jesús.

El senyal no estava protegida amb una balisa (plaques instal·lades en el sòl i en els trens que ha d'estar programades per a frenar al convoy en el cas que circuli a major velocitat de la permesa) i el tren que conduïa Joaquín Pardo Teixidor va agafar la fatídica corba a més del doble de la velocitat permesa sense que cap sistema de seguretat pogués frenar-lo. Després del sinistre, el més greu d'un metre en la història d'Espanya, es va decidir que els senyals de precaució temporals que es convertissin en fixes havien de protegir-se amb balises de frenat als 6 mesos. I així ha succeït amb els senyals de precaució instal·lades entre Entroncament i Burjassot.

Es van instal·lar uns mesos després de l'accident del metre. Han passat tres anys. Des del SIF s'ha sol·licitat en tres ocasions, per escrit, que s'instal·lin les balises. Sense èxit. FGV va admetre ahir la major, però va justificar que les precaucions no s'hagin abalisat perquè "ha variat la velocitat que limitaven i la ubicació". A més, la zona es soterrará en un futur. No obstant això, van recordar, que totes les corbes de la Línia 1 estan protegides amb balises, així com els punts negres detectats després de l'accident.

 

Per saber-ne més:
 
 
 
 
43 morts + 47 ferits = 0 responsables-  Per Pau Alabajos, publicat al seu bloc
 
 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid