Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Plataforma STOP Kàrting Llinars de Vallès manté "amb fermesa" el rebuig al projecte

La Plataforma Stop Kàrting Llinars del Vallès aclareix que els diferents processos de revisió urbanística que s’han de tramitar abans de permetre la seva construccióno han finalitzat, de manera que l'aparent finalització d'alguns tràmits nosignifiquen que el Kàrting tingui ja via lliure.
Malgrat que algunes administracions i alguns mitjans de comunicació ja donen per fet que el kàrting de Llinars té via lliure per la seva construcció, la tramitació que hauria de permetreaquesta instal·lació encara ha de superar uns quants esculls. És així que es poden distingirdiferents fases, i analitzar en quin estat es troba cadascuna i quines són les intervencions que hi farà la Plataforma.
 

19/12/2009 00:01 Territori

1a fase. Contenciós administratiu a la vista
L’ajuntament de Llinars del Vallès va tramitar la primera fase, la revisió puntual del PGOU, a tota velocitat sense que, al nostre entendre, ni el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ni el de Medi Ambient i Habitatge avaluessin els impactes ambientals amb prou rigor, demanera que ja se n'ha fet l'aprovació definitiva. D’aquesta primera fase resta pendent encara l’aprovació definitiva del Pla Especial per part de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona.Demanem al Departament de Política Territorial una especial cura en l’aprovació o denegaciód'aquesta tramitació urbanística

La Plataforma ja anuncia que aquesta fase administrativa serà recorreguda per la viacontenciosa tan aviat com siguin publicats els acords al Diari Oficial de la Generalitat deCatalunya.

 

2a fase. El llarg camí del projecteLa segona fase, l'avaluació d'impacte ambiental del projecte constructiu, tot just ara està començant.

El Departament de Medi Ambient ha obert consultes públiques per recollir opinionssobre si el projecte constructiu del kàrting ha d’estar sotmès o no a avaluació d'impacte ambiental, termini que ha finalitzat el 10 de desembre. Tot i que per nosaltres la resposta afirmativa és òbvia,en les observacions que hem formulat recordem quins són els nostres arguments i remarquem alguns dels greus impactes sobre la qualitat de vida pels milers de veïns que poden resultarafectats.Un dels més greus és l’impacte acústic: El circuit a ple funcionament generarà 103,5 dB. Aquest nivell de so s’escamparà arreu, fent inútils les barreres vegetals que proposen els promotors. Aquestes barreres únicament tindrien algun efecte en la “zona d’ombra ”immediatament propera a les pistes, però es veurien desbordades per minorar l’impacte del sorollen les zones habitades a 500 o 1000 metres. A banda dels barris de Cardedeu i Llinars greument que fan els promotors és d’una “ingenuïtat calculada”, ja que pretenen que el públic faci unafectats pel soroll, els existents i els nous previstos, cal remarcar l’impacte directe sobre l’escola Ginebró, més quan el circuit es mantindrà actiu com a escola de pilots durant els dies feiners.Un altre impacte rellevant és el provocat pel trànsit de vehicles per la zona. La proposta recorregut d’accés per carretera molt més llarg i dificultós, per camins secundaris i rurals, amb unquilometratge més elevat que no l’opció més curta i funcional, passant pel mig del casc urbà deCardedeu o Llinars, i que s’obté de qualsevol GPS. Igualment cal remarcar que tota la zona jaestà molt saturada per la presència d’altres pols d’atenció automobilística com la “Roca Village”, que per ells mateixos ja bloquegen durant hores la sortida de l’AP-7 i la C-35. A més, l'ordenaciódels accessos ha quedat fora de l'àmbit del Pla Especial, de manera que ni l'accés des de laC-251 ni els accessos principal i secundari s'hi integren.

Altres impactes greus sobre el territori són la creació de talussos enormes i l'alteració dezones amb pendent superior al 20% en espais no urbanitzables, l'afectació de la connectivitatentre sistemes naturals protegits, l'ocupació amb activitats terciàries de les franges no ocupades
entre municipis, tot afavorint la conurbació de Cardedeu i Llinars...

La Plataforma continua plantejant en aquesta segona fase de tramitació urbanística la seva oposició a aquest projecte i a través de l'avaluació d'impacte ambiental del projecte intentaràfer emergir els greus impactes, la impossibilitat física d'esmenar-los i adequar-los a marc legalssectorials i la impossibilitat d'implantar el kàrting al pla de Morató. En aquest sentit exigim al Departament de Medi Ambient i Habitatge rigorositat en l’estudi de tots els impactes generats pelcircuit, i molt especialment en aquells que tenen a veure amb la salut de les persones i el respecteal territori. Així mateix, exigim als promotors (Federació Catalana d'Automobilisme i Circuit de Kàrting de Catalunya SL) i a la Secretaria General de l'Esport (promotora indirecta) que en aquest tràmit actuïn amb responsabilitat i no intentin ocultar o maquillar rere encàrrecs tècnics parcials elsimpactes que generaria el circuit.

 

Qui pot aplicar racionalitat en aquest conflicte?

Aquest projecte del Circuit Internacional de Kàrting i aquesta ubicació al pla de Morató ha comptat des de l'inici amb la benedicció de la Secretaria General del l’Esport. La Plataforma enténque la ubicació d’instal·lacions d’aquest tipus s’han de planejar amb criteris supramunicipals,protegint la qualitat de vida dels ciutadans i amb un total respecte amb el territori. Aquest és el missatge que fa mesos que volem donar a la Secretaria, reunió a la qual encara estem esperant que se'ns convoqui. Podem entendre l'interès dels promotors privats i de l'equip de govern deLlinars per fer servir tota la seva capacitat d'influència per aconseguir una tramitació al límit de lalegalitat, però creiem que la Secretaria General de l'Esport, de la mateixa manera que elDepartament de Política Territorial i Obres Públiques i el de Medi Ambient i Habitatge, han de vetllar per l'interès public i ponderar objectivament les conseqüències de la implantació d'unainstal·lació d'aquest tipus. Fins ara, tot sembla indicar que els interessos particulars han prevalgutsobre els interessos públics. Esperem que el sentit comú i principi de precaució recuperin el lloc que els pertoca en l'escalafó de prioritats de les administracions públiques.

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid