Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2003 EEUU i el Regne Unit inicien la guerra contra l'Irac

2003 EEUU i el Regne Unit inicien la invasió i guerra contra l'Irac. Protestes arreu del món

20/03/2003 Tal dia com avui

L'exèrcit nord-americà i britànic desplaçat a la zona del golf Pèrsic, comandat pels Estats Units, inicien de matinada l'ofensiva armada contra l'Irac bombardejant amb míssils objectius del Govern iraquià i contra la població civil. Fonts del Pentàgon indiquen que la principal finalitat d'aquesta primera fase de la guerra és l'enderrocament del règim per mitjà de l'eliminació de Saddam Hussein o de la cúpula del Govern. Per això, bona part dels míssils són llançats sobre una de les residències de Hussein, al sud de Bagdad. Hores després es posa en marxa l'ofensiva terrestre i es produeixen les primeres baixes de les forces britàniques i nord-americanes, amb la mort de 14 soldats que perden la vida en estavellar-se un helicòpter a Kuwait.

L'agressió militar contra l'Irac provoca arreu del món una onada de manifestacions en contra de la guerra. A Catalunya, milers de persones assisteixen a les concentracions davant dels ajuntaments que havia convocat la Plataforma Aturem la Guerra amb previsió que s'iniciés l'agressió militar, i també a València i Palma es fan actes de protesta. Tots els partits polítics catalans, a excepció del PP, donen suport a aquests actes. El president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol, tramet un missatge institucional en contra de la guerra.

 

Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  8. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid