Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
27/02/2026 Drets i Llibertats

Aquest dimarts 3 de març a les 19 h tindrà lloc una concentració davant la comissaria de la Via Laietana 43, a Barcelona, convocada per la Comissió de la Dignitat, amb el suport de l’entitat Assemblea de Persones Represaliades. L’acte vol denunciar la repressió i les tortures exercides en aquest espai durant el franquisme i reclamar la seva transformació en un centre d’interpretació i memòria.

La convocatòria comptarà amb el testimoni de Joan Lluís Monteys i amb l’adhesió del PEN Català en suport a Manuel Guerrero, en un gest que vol posar l’accent en la repressió exercida també contra la llengua i la literatura catalanes.

Segons els convocants, “la repressió contra la llengua i la literatura és perquè saben que escriure i parlar ens fa lliures”. Amb els lemes “No ens aturarem! No ens aturaran!”, la concentració reivindica la memòria de les persones represaliades i exigeix:

  • El tancament definitiu de la comissaria.

  • La creació d’un centre d’interpretació i memòria de la repressió.

  • El reconeixement i denúncia dels torturadors, les vexacions i els maltractaments.

La comissaria de Via Laietana 43 és considerada un dels principals símbols de la repressió franquista a Catalunya i continua sent objecte de polèmica pel fet que l’edifici manté l’ús policial. Diverses entitats memorialistes reclamen des de fa anys la seva resignificació com a espai de memòria democràtica.

L’acte de dimarts s’inscriu en aquesta lluita persistent per la veritat, la justícia i la reparació, així com en la defensa de la llengua i la cultura catalanes davant qualsevol forma de repressió.

Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  7. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid