Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Les oblidades de la Comuna de París
08/03/2025 Hemeroteca

El naixement d’una Revolució de Patriotes

La Comuna de París no és res més que l’hereva d’un segle XIX dibuixat per constants períodes insurreccionals a escala nacional i europea, com fou la Primavera dels Pobles de 1848. Si bé l’explosió popular de 1871 s’inscriu en aquestes onades revolucionàries (vegeu la revolució de 1830 i 1840 a París), l’element que va fer esclatar la revolta fou la derrota davant de Prússia l’any 1870 després la declaració de guerra que va fer l’Imperi Francès contra la coalició dels Estats Alemanys. Els parisencs, tancats i famolencs al seu propi territori, se sentiren humiliats quan l’armistici i el naixement de l’Imperi Alemany es proclamaren al “pati del darrere” de París: Versalles. A més a més, aquesta proclamació de pau va donar peu a noves eleccions legislatives al febrer, que van situar una gran quantitat de monàrquics a l’Assemblea Nacional, a causa de la proclamació de la República de 1870 que va acabar amb el Segon Imperi de Napoleó III.

Continuar: Baudais, Emma (2019) "Les oblidades de la Comuna de París", Ab Origine Magazine, 44(octubre) 

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  4. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  5. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  10. La dignitat no entén de competències
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid