Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Talps
La CUP demana crear de nou la comissió d’investigació sobre la infiltració de cossos de l’Estat en moviments socials i polítics

Arran de l’emissió del documental “Infiltrats” i de conèixer noves informacions la CUP demana tornar a crear la comissió per garantir el reconeixement, la reparació i la no repetició dels fets.

14/01/2025 Drets i Llibertats
La CUP-Defensem la Terra inicia una roda de relacions amb els grups parlamentaris per crear de nou la comissió d'investigació sobre la infiltració de policies dels cossos de l'Estat en moviments socials i polítics. Es tracta d’una comissió constituïda la legislatura passada a petició de la CUP, ERC, JxCat i ECP, i presidida per Mar Ampurdanès de la CUP-NCG, que malauradament va decaure amb el final de la legislatura sense haver conclòs els seus objectius.

Després de l’emissió del documental Infiltrats a 3Cat i de la coneixença de noves informacions sobre els errors que van cometre els quatre agents del Cos Nacional de Policia infiltrats, la CUP considera que cal reprendre la feina que va quedar a mitges i tornar a crear la comissió. L’objectiu d’aquesta demanda és, segons l’organització, tenir accés a tota la informació sobre els casos d’infiltració, però també generar elsmecanismes necessaris per garantir el reconeixement, la reparació i la no repetició dels fets. En aquesta línia, la CUP ha apuntat tres mesures que es podrien prendre per procurar evitar la repetició de fets d’aquestes característiques: generar mecanismes de control independent; regular la figura de l’agent encobert i prohibir l’espionatge polític; i eliminar les identificacions preventives en manifestacions.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid