Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
discriminació lingüística
ACPV crida a la mobilització contra la discriminació lingüística

L'entitat convoca el dia 16 de febrer protestes a tot el País Valencià. En concret davant la Direcció Territorial d’Educació a València, Alacant, Castelló de la Plana i de l’Ajuntament de Gandia a les 20:00 h el pròxim dia 16 de febrer. L’objectiu és lluitar contra la reforma de la llei de plurilingüisme, la rebaixa del mèrit lingüístic del valencià a la Sanitat i la probable eliminació del requisit en l’àmbit en FP i els conservatoris musicals.

06/02/2024 Llengua

Acció Cultural del País Valencià considera «injustificada» la possible eliminació del requisit lingüístic en conservatoris de música i graus de formació professional. Aquesta ocurrència és un més dels atacs que està patint la llengua. Aquesta iniciativa, reconeguda pel secretari autonòmic Daniel McEvoy genera inquietud.

La presidenta d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Anna Oliver, denuncia aquesta proposta com un atac a la diversitat lingüística i als drets dels ciutadans. En paraules d’Oliver: «Denunciem el darrer atac perpetrat per la Conselleria d’Educació i legitimat pel president Mazón. La proposta d’eliminar el requisit lingüístic en estudis de formació professional i de música en els conservatoris considerem que suprimeix el dret a estudiar en la mateixa llengua si no que limita els drets lingüístics de tota la ciutadania».

La crítica principal es basa en la creença que aquest canvi podria no només afectar la capacitat dels estudiants per estudiar en la seua llengua materna, sinó també limitar la prestació de serveis públics professionals en valencià. Segons Anna Oliver, «La major part dels graus professionals tenen una vocació de servei públic. No es pot ser un professional de qualitat si no es pot atendre en valencià a la gent a la qual t’adreces».

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  4. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid