Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
L'OCB posa en marxa una campanya per defensar el català i denunciar les polítiques d'agressió lingüística del PP i VOX

L’OCB ha ha triat el municipi calvianer per realitzar aquest primer acte, al qual se n’afegiran d’altres arreu de Mallorca, perquè recentment el consistori de Calvià ha aprovat un nou Reglament municipal per a l’ús de les llengües oficials de l’Ajuntament, que segons l’Obra Cultural Balear, no s’ajusta a la legalitat vigent i al qual l’entitat ja ha presentat al·legacions.

28/11/2023 Llengua
Amb el lema Sí a la llengua l’OCB presentarà, aquest dijous 30, a les 19 h al teatre Sa Societat de Calvià, una campanya de defensa i suport de l’ús del català a tots els àmbits i de resposta als atacs que PP i VOX executen contra la llengua catalana, des que va començar l’actual legislatura.

L’OCB ha ha triat el municipi calvianer per realitzar aquest primer acte, al qual se n’afegiran d’altres arreu de Mallorca, perquè recentment el consistori de Calvià ha aprovat un nou Reglament municipal per a l’ús de les llengües oficials de l’Ajuntament, que segons l’Obra Cultural Balear, no s’ajusta a la legalitat vigent i al qual l’entitat ja ha presentat al·legacions.

Segons l’OCB, el Reglament, aprovat inicialment per l’Ajuntament de Calvià, és contrari a la Llei de normalització lingüística i a múltiples preceptes de la Llei 3/2003 del règim jurídic de la Comunitat Autònoma, en els aspectes que resulten aplicables a les corporacions municipals. Es tracta d’una iniciativa que deroga l’actual Reglament de normalització lingüística, aprovat el 25 de maig de 1998, i que, per a l’OCB, trenca amb el consens en matèria lingüística que ha presidit les actuacions de l’Ajuntament al llarg d’aquests darrers vint-i-cinc anys.

Fonts de l’entitat han explicat que aquesta modificació manifesta la voluntat del PP i VOX de Calvià de relegar la llengua catalana de la vida diària municipal i suposa un atac als drets lingüístics dels seus ciutadans; així mateix, l’OCB recorda que els poders públics, també les corporacions locals, tenen un mandat estatutari de normalitzar la llengua catalana i més a municipis com Calvià, on el català es troba en una situació de minorització accelerada.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  5. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  6. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  7. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid