Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
8-M
La CUP de Reus sobre els actes institucionals de l'Ajuntament del 8 de març
08/03/2023 Gènere
La CUP de Reus puntualitza que fa molts anys que els col·lectius i entitats del Camp treballen plegades per organitzar actes reivindicatius i manifestacions del 25 de novembre i el 8 de març. Sovint, són les mateixes que organitzen o participen d'altres jornades de lluita com el primer de maig o el 28 de juny. La Plataforma 8M del Camp és una xarxa de dones i persones de gèneres i sexualitats dissidents, treballadores que teixeixen aliances contra el racisme, la LGTB-fòbia, el patriarcat, el capitalisme i el masclisme. Una xarxa de persones organitzades arreu del nostre territori i enxarxades amb molts altres indrets i col·lectius. Mirem i aprenem de les nostres antecessores i pensem i construïm un futur sistema lluny del patriarcat i del capitalisme.

Aquest any s'ha organitzat per fer vaga general feminista. Motius no en falten. La ràbia tampoc. Fan vaga perquè volen uns serveis públics de qualitat i gratuïts. Per l'educació i la sanitat. Fan vaga per habitatges dignes per a totes. Fa vaga perquè volen millorar les condicions laborals de totes. Fem vaga contra la llei d'estrangeria. Fem vaga per la llibertat d'expressió i contra la repressió de les feministes. Fan vaga contra el Hard Rock, els creuers, les petroquímiques o els macroparcs eòlics. Fan vaga contra el sistema policial que ens espia i ens viola. En definitiva, fem vaga perquè tenim una alternativa de vida.

Per tot això, la Plataforma 8M del Camp aquest any va decidir organitzar una manifestació el dia 8 de març a les 12 h. a la plaça Imperial Tarraco de Tarragona. Perquè creuen en la jornada de lluita i perquè creuen que és la manera més coherent de viure aquest dia d'acord amb els ideals del canvi social.

Ara bé, des de la CUP de Reus es va demanar al plenari municipal que els actes institucionals del 8M no es realitzessin el mateix dia per, així, garantir que tothom que volgués exercir el seu dret, ho pogués fer. La decisió de l'Ajuntament de Reus de NO accedir a avançar la seva programació, intenta dividir les dones treballadores. "Amb els seus actes, no escolten el feminisme de base", apunta la CUP

La formació considera que els actes institucionals volen usurpar la lluita popular i fan pink washing de la lluita feminista. Amb tot, anima a la societat i a les institucions a reflexionar i convida a tothom a participar del moviment popular del Camp sota el lema "Unim-nos per una vida digna!".

Valora
Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  5. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  6. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  7. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  8. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid