Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
8-M
El SEPC convoca vaga estudiantil pel 8 de març

Les estudiants dels Països Catalans se sumen a la vaga general de la mà de diferents sindicats laborals

07/02/2023 Drets i Llibertats

Davant l'ofensiva reaccionària i antifeminista creixent, el sindicat estudiantil de referència al territori se suma a la convocatòria de vaga pel 8 de març. Conjuntament amb diferents assemblees feministes i sindicats laborals com la COS, les feministes aposten per aquesta eina de pressió per a donar resposta a una realitat cada vegada més adversa per les dones.

Amb l'inici del 2023, s'ha evidenciat que l'auge i la normalització de discursos d'extrema dreta que banalitzen la violència masclista ha anat acompanyada d'un augment d'aquestes, tal com avisaven els diferents agents feministes. I això ha quedat palès amb el nombre de feminicidis dels darrers mesos, escalant a unes xifres mai vistes. Tot això, de la mà d'una crisi que ha accentuat l'empobriment de la classe treballadora i en conseqüència, la feminització de la pobresa.

En aquest context, el SEPC crida a les estudiants a la mobilització i fa una passa endavant cap a una proposta transversal. Les estudiants, després de l'anunciat el 25 de novembre, posen sobre la taula el model coeducador com l'únic capaç de reconèixer la jerarquia existent entre la figura masculina i la figura femenina en la societat i de buscar els mitjans per no transmetre aquesta discriminació als estudiants.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  9. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  10. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid