Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Eulàlia Reguant presenta un recurs d'empara al TCE a la condemna de desobediència greu per no respondre a Vox durant el judici del Procés

El dilluns 12 de desembre a les 19h es farà un acte de suport amb la diputada a l'edifici històric de la UB amb participació d'Antonio Baños i Jordi Borràs.

08/12/2022 Drets i Llibertats

La diputada de la CUP, Eulàlia Reguant, ha presentat un recurs d'empara al Tribunal Constitucional Espanyol (TCE a la condemna de desobediència greu i 13.500 euros de multa per no respondre a Vox durant el judici del Procés. La cupaire al·lega que s’han vulnerat els seus drets fonamentals, concretament, el dret a la tutela judicial efectiva i la presumpció d’innocència (art. 24CE i 6 CDEH), el dret a la legalitat penal (Art 25.1 CE i 7 CEDH), el dret a la llibertat d’expressió (art. 20 CE i 10 CDEH) i el dret a la llibertat ideològica i de consciència (art. 16CE i 9 CEDH). El recurs també denuncia la connivència del poder judicial amb l'extrema dreta i posa èmfasi en el fet que es castiga a Reguant per fer objecció de consciència a respondre a l'acusació de l'extrema dreta, que era part en el judici del procés, vulnerant, així, el seu dret a la llibertat d'expressió i llibertat ideològica.

En aquesta línia de denúncia a la normalització de la presència de l'extrema dreta en els organismes de justícia de l'Estat Espanyol, aquest dilluns 12 de desembre, es farà una taula rodona sota el nom ''La protecció judicial a l'extrema dreta", en el que, a més de la diputada cupaire, hi participaran Antonio Baños -sentenciat a quatre mesos de presó per la mateixa causa- i el fotoperiodista Jordi Borràs. L'acte, organitzat pel grup de suport a Eulàlia Reguant, es durà a terme a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (plaça Universitat) a les 19h.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  9. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  10. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid