Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Reforma Sedició
Òmnium Cultural: "l’única via per resoldre el conflicte polític passa per l’amnistia i l’autodeterminació”

L'entitat s'ha mostrat crítica amb la reforma del delicte de Sedició

11/11/2022 Política

El president d'Òmnium Cultural, Xavier Antich, ha manifestat que veu amb enorme preocupació la reforma, ja que ha incorporat el concepte d’intimidació: “Qui decideix quan hi ha intimidació? Els mateixos que van decretar presó per Jordi Cuixart per participar en una manifestació i exercir el dret a protesta?”, ha afegit. Aquesta modificació “facilita encara més la contínua vulneració de drets fonamentals de la ciutadania per part d’un Estat que no tolera ni la discrepància política ni s’atreveix a afrontar democràticament el conflicte polític”, ha afirmat Antich.

També ha indicat que el delicte de sedició es tracta d’un delicte “totalment antidemocràtic i anacrònic amb l’única finalitat de reprimir les protestes i la dissidència política” per part d’un estat autoritari. Per això, ha recordat que Òmnium no contemplava ni contempla “cap altra via que no sigui la seva derogació” i ha insistit que calen “respostes col·lectives” perquè la seva supressió no dona resposta a totes les persones represaliades per exercir drets fonamentals: “Això només es tradueix amb amnistia i autodeterminació”.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  6. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  7. Policies? Parlem-ne
  8. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  9. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  10. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid