Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Reforma Sedició
Òmnium Cultural: "l’única via per resoldre el conflicte polític passa per l’amnistia i l’autodeterminació”

L'entitat s'ha mostrat crítica amb la reforma del delicte de Sedició

11/11/2022 Política

El president d'Òmnium Cultural, Xavier Antich, ha manifestat que veu amb enorme preocupació la reforma, ja que ha incorporat el concepte d’intimidació: “Qui decideix quan hi ha intimidació? Els mateixos que van decretar presó per Jordi Cuixart per participar en una manifestació i exercir el dret a protesta?”, ha afegit. Aquesta modificació “facilita encara més la contínua vulneració de drets fonamentals de la ciutadania per part d’un Estat que no tolera ni la discrepància política ni s’atreveix a afrontar democràticament el conflicte polític”, ha afirmat Antich.

També ha indicat que el delicte de sedició es tracta d’un delicte “totalment antidemocràtic i anacrònic amb l’única finalitat de reprimir les protestes i la dissidència política” per part d’un estat autoritari. Per això, ha recordat que Òmnium no contemplava ni contempla “cap altra via que no sigui la seva derogació” i ha insistit que calen “respostes col·lectives” perquè la seva supressió no dona resposta a totes les persones represaliades per exercir drets fonamentals: “Això només es tradueix amb amnistia i autodeterminació”.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid