Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
REPRESSIÓ
L’Estat espanyol indemnitza 20 jutges catalans després que la justícia europea el condemnés per la filtració de les seves dades

El TEDH  en una sentència del passat mes de juny va retreure que la investigació de la justícia espanyola per la difusió de fotos de 33 magistrats a favor del ‘dret a decidir’ va 'ser insuficient'. Ara l'Estat espanyol no recorrerà i acata la sentència del TEDH que el condemnava.

08/11/2022 Drets i Llibertats
El Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) va condemnar Espanya el passat mes de juny per la filtració de dades personals de 33 jutges catalans que el febrer del 2014 es van pronunciar a favor d'un referèndum pactat sobre la independència (van signar un manifest a favor del dret a decidir). Les fotografies d'aquests magistrats (moltes extretes dels arxius policials del DNI) van aparèixer publicades al diari La Razón sota el títol 'La conspiración dels 33 juezes sobiranistas'. La sentència del Tribunal d'Estrasburg conclou que la difusió de les imatges va vulnerar el dret a la intimitat dels jutges i que l'existència d'informes policials elaborats sense cap suport legal vulnera també la Convenció Europea de Drets Humans.

La sentència del passat juny va imposar una indemnització de 4.200 euros per danys morals per a cadascun dels 20 magistrats que van decidir portar la demanda fins a la justícia europea. La justícia espanyola va anar arxivant la causa de les fotos en diverses ocasions fins que va arribar al Tribunal d'Estrasburg. Ara l'Estat espanyol no recorrerà i acata la sentència del TEDH que el condemnava.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid