Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Psicopatologia de la corrupció
02/11/2022 Hemeroteca
Una teranyina que entrampa mig país. O més: impossible saber la dimensió dels embolics encoberts. Motiu de preocupació entre l’opinió pública segons les enquestes. Segur? Part de la ciutadania oculta a casa allò que reprova a fora, demà m’afaitaràs! Ens referim a la cultura de la corrupció: des de la no factura sense IVA de qualsevol veí exemplar, a les comissions astronòmiques del molt demèrit passant per tothom qui utilitza els càrrecs polítics per obtenir beneficis personals que no li pertoquen. Un exercici força habitual que diu molt d’una societat, de la seva qualitat ètica i dels problemes socials intensificats per l’espoli de recursos bé sigui a degoteig o bé sigui a raig. Però què és un corrupte? Per què n’hi ha tants que no saben parar a temps –robar només allò justet– i acaben enxampats i amb la biografia als peus dels cavalls –alguns a la presó–? Per què quan més tenen més volen? Tots ens ho hem preguntat més d’una vegada. El psiquiatre valencià Albert Soler Montagud en traça un perfil psicopatològic molt clarificador que comença per precisar que es tracta de persones totalment mancades d’empatia, que els importa un rave el que els passi als altres, i que responen a impulsos de satisfacció del seu ego, impulsos que només controlen –i no sempre– si consideren que el risc de sanció és elevat. Sovint el narcisisme els fa perdre el món de vista i es tenen per invulnerables dins d’un in crescendo de fatxenderia que els porta a presumir de moralitat mentre s’amarren al poder fins i tot quan estan imputats. El problema és que creen escola.
Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Catalanofòbia transversal i decolonial
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid