Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
Torna l'Acampallengua després d'onze anys
25/09/2022 Llengua

Joves de Mallorca per la Llengua ha decidit recuperar l’Acampallengua, una de les activitats més representatives de l’entitat. El primer Acampallengua es va celebrar al 1997, a Inca, i es va organitzar gairebé anualment fins al 2012. Aquell any es va celebrar a Manacor el que fins ara era el darrer Acampallengua.

L’Acampallengua 2023 tindrà lloc el cap de setmana del 6 i 7 de maig. Començarà dia 6 dematí i acabarà dia 7, diumenge, després de dinar. L’esdeveniment comptarà amb diverses xerrades d’algunes entitats i amb tallers oberts al públic, que es faran a diversos espais i places del poble. Dissabte vespre hi haurà un gran concert i zona d’acampada per qui vulgui passar-hi la nit.

 En els propers mesos anunciarem el poble que acollirà l’Acampallengua, així com els tallers que s’oferiran i els grups que tocaran al concert. Properament donarem més informació sobre les entrades i el marxandatge a les nostres xarxes socials.

L’Acampallengua compta amb el suport del Govern de les Illes Balears i del Consell de Mallorca, així com amb l’ajuda d’algunes entitats privades. A més, Joves per la Llengua farà una crida de voluntaris per a totes aquelles persones que vulguin col·laborar en l’organització de l’esdeveniment.

Sota l'impuls de Joves de Mallorca per la Llengua, l'Acampallengua havia estat una multitudinària trobada de joves d'arreu del territori que es duia a terme durant un cap de setmana de maig a Mallorca. Combinava xerrades, tallers i manifestacions de cultura popular diverses amb una trobada d'entitats i un gran concert de música en català el vespre del primer dia com a acte principal.

L'objectiu era mobilitzar un gran nombre de persones, de distints orígens socials i culturals, que s'implicaren en la defensa de la llengua i la cultura catalana. Es van fer dotze edicions d'aquest aplec: Inca (1997), Santa Ponça (1998), Alcúdia (2000), Felanitx (2001), Binissalem (2002), Pollença (2004), Porreres (2005), Esporles (2006), Son Servera (2008), Sa Pobla (2009), Campos (2011) i Manacor (2012).

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid