Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
Torna l'Acampallengua després d'onze anys
25/09/2022 Llengua

Joves de Mallorca per la Llengua ha decidit recuperar l’Acampallengua, una de les activitats més representatives de l’entitat. El primer Acampallengua es va celebrar al 1997, a Inca, i es va organitzar gairebé anualment fins al 2012. Aquell any es va celebrar a Manacor el que fins ara era el darrer Acampallengua.

L’Acampallengua 2023 tindrà lloc el cap de setmana del 6 i 7 de maig. Començarà dia 6 dematí i acabarà dia 7, diumenge, després de dinar. L’esdeveniment comptarà amb diverses xerrades d’algunes entitats i amb tallers oberts al públic, que es faran a diversos espais i places del poble. Dissabte vespre hi haurà un gran concert i zona d’acampada per qui vulgui passar-hi la nit.

 En els propers mesos anunciarem el poble que acollirà l’Acampallengua, així com els tallers que s’oferiran i els grups que tocaran al concert. Properament donarem més informació sobre les entrades i el marxandatge a les nostres xarxes socials.

L’Acampallengua compta amb el suport del Govern de les Illes Balears i del Consell de Mallorca, així com amb l’ajuda d’algunes entitats privades. A més, Joves per la Llengua farà una crida de voluntaris per a totes aquelles persones que vulguin col·laborar en l’organització de l’esdeveniment.

Sota l'impuls de Joves de Mallorca per la Llengua, l'Acampallengua havia estat una multitudinària trobada de joves d'arreu del territori que es duia a terme durant un cap de setmana de maig a Mallorca. Combinava xerrades, tallers i manifestacions de cultura popular diverses amb una trobada d'entitats i un gran concert de música en català el vespre del primer dia com a acte principal.

L'objectiu era mobilitzar un gran nombre de persones, de distints orígens socials i culturals, que s'implicaren en la defensa de la llengua i la cultura catalana. Es van fer dotze edicions d'aquest aplec: Inca (1997), Santa Ponça (1998), Alcúdia (2000), Felanitx (2001), Binissalem (2002), Pollença (2004), Porreres (2005), Esporles (2006), Son Servera (2008), Sa Pobla (2009), Campos (2011) i Manacor (2012).

Valora
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  6. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  8. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid