Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espionatge
Montserrat Vinyets, secretària de la Comissió “Pegasus” al Parlament

Montserrat Vinyets, diputada de la CUP-Un nou cicle per Guanyar serà la secretària de la “Comissió d’Investigació sobre l’Espionatge de Representants Polítics, Activistes, Periodistes i llurs Familiars per part del Regne d’Espanya amb els Programes Pegasus i Candiru”.

22/09/2022 Política

Aquest dimarts 21 de setembre a les 10:00 h., s’ha constituït al Parlament la “Comissió d’Investigació sobre l’Espionatge de Representants Polítics, Activistes, Periodistes i llurs Familiars per part del Regne d’Espanya amb els Programes Pegasus i Candiru” (Comissió “Pegasus”). La Mesa del Parlament va aprovar el maig d’aquest any crear aquesta comissió, que va ser impulsada per la CUP, ERC i Junts a través de l’article 67.3 del Reglament, que no requereix votació al ple.

El 14 de juliol de 2020 va sortir a la llum que més de 130 persones de la societat civil -entre les quals representants de la CUP- van ser espiades  mitjançant el hackeig del mòbil durant el 2019. "Pegasus" és el nom de l'spyware que hauria sigut utilitzat per practicar l’espionatge. En el cas de la CUP això ja ve de lluny ja que la brigada d'informació ja va intentar infiltrar un talp a l'estructura nacional de la CUP durant l'estiu del 2017. La CUP també va denunciar el 2018 que els seguiments i la vigilància havien continuat després del referèndum.

En paraules de la diputada Montserrat Vinyets “Cal investigar des del Parlament aquests fets que suposen un atac als drets fonamental dels ciutadans i aclarir el paper de l’Estat en aquest cas d’espionatge”. La diputada també ha manifestat que “l’espionatge ha estat històricament un mecanisme utilitzat amb la finalitat de controlar política i socialment a la ciutadania i és una pràctica que cal erradicar en societats democràtiques”.

Cal recordar també que la CUP va presentar a finals d’abril una querella al jutjat d’instrucció número 32 de Barcelona -i que segueix pendent de ser admesa a tràmit- per tal que s’investigui qui ha estat el responsable de la utilització d’aquests programes i en la que també es demana que es citi com a investigada a l’empresa israeliana NSO que desenvolupa i comercialitza el programa Pegasus des de 2016.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  3. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  4. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  5. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  6. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
  9. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  10. Més de 200 persones homenatgen Pep Musté i Teresa Putellas a Montesquiu
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid