Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pantans
Agents Rurals i l'ACA investiguen les causes de la mort de milers de peixos entre els pantans de Riba-roja i Flix
20/08/2022 Territori

Agents Rurals i l'Agència Catalana de l'Aigua s'han posat a treballar per resoldre la causa de la mortalitat de peixos al pantans de Riba-roja i Flix. Alerten que l’impacte ambiental “és molt gran” com també econòmic per la pesca turística. 

Mentre l'ACA redueix la xifra de peixos morts apareguts a alguns centenars,els Agents Rurals no descarten que siguin més de cinc mil. Les inspeccions i les recollides de mostres d’aigua i d’exemplars afectats s’han fet conjuntament i s’esperen encara els resultats d’algunes anàlisis. Finalment, les causes de la mort d’una llúdriga que es va trobar a la zona es desvincula d’aquests fets.

L’episodi de mortalitat de peixos es va produir fa just una setmana i ha estat “indiscriminada i massiva”. “Han mort silurs grans, i alevins de peixos de totes les espècies, carpes, black bass, luciopercas… Tot ha mort”, apunten els Agents Rurals a les Terres de l’Ebre. Una hipòtesi és que s’hagi produït algun fenomen natural “d’explosió de microorganismes, bacteris, microalgues o protozous en general, que havia passat en algun cas puntual abans”.

Per la seva banda, l'ACA considera que els peixos van morir per anòxia, per la falta sobtada d’oxigen a l’aigua, un fenomen que asseguren que és habitual a l’estiu, en períodes llargs de sequera, quan els cabals del riu baixen o la làmina d’aigua és molt fina i les temperatures molt altes.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. Blanca Serra: associacionisme, llengua i país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid