Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets i Llibertats
Rafel Ribó va crticar durament l’actitud d’ajuntaments que neguen el dret a l’empadronament en el acte de comiat com Síndic

El digital elBaix.cat ha vingut ocupant-se les darreres setmanes: la negativa d’ajuntaments, com el de Martorell, a empadronar persones que no disposin de títol de propietat o de lloguer d’un habitatge al municipi. Ribó va qualificar d’ignomínia aquesta actitud. Segons el diccionari.cat, “ignomínia” significa “conducta, fet, que mereix el menypreu públic”

02/06/2022 Drets i Llibertats

Rafel Ribó va començar la seva intervenció amb molta contundència sobre els ajuntaments que neguen el dret a l’empadronament en el acte de comiat com Síndic. L’any 2020 va denunciar el posicionament de l’Ajuntament de Martorell, governat per l’alcalde Xavier Fonollosa, amb majoria absoluta de Junts per Martorell. Ribó va recordar que aquestes actituds vulneren drets de les persones i també la llei, tal com ha posat de manifest la recent sentència que ha anul·lat un reglament de l’Ajuntament de Premià de Mar que establia les mateixes limitacions que s’apliquen a Martorell, i de la que elBaix.cat ja va informar en el seu mment

El Síndic va afirmar que, tal com diu la sentència sobre el cas de Premià, els alcaldes no poden denegar l’empadronament a ningú “encara que visqui sota un pont”. Escoltaven atentament les reflexions del Síndic l’expresident de la Generalitat, Artur Mas, la consellera de Drets Socials i el conseller de Salut de l’actual govern d’ERC i Junts, ex membres convergents del Govern de la Generalitat com Xavier Trias o Irene Rigau i l’encara secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Sánchez.

Ribó va fer un seguit de reflexions sobre l’estat dels drets bàsics a Catalunya: el dret a l’educació, el dret a l’habitatge, el dret a la salut, els drets dels infants o els drets de la gent gran. Va concloure que els drets s’han de defensar més enllà de les lleis, per evolucionar cap a un sistema més democràtic i respectuós amb les persones.

El recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau, de Barcelona, va acollir la conferència de Rafel Ribó titulada “L’estat dels drets” (a la fotografia), que va servir per fer balanç dels seus divuit anys com a Síndic de Greuges. L’acte fou conduit per la periodista Lídia Heredia i va comptar amb una glosa del paper de Ribó, efectuada pel nou president del Consell de Garanties Estatutàries, Joan Vintró, segons ha informat elBaix.cat

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid