Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets i Llibertats
Rafel Ribó va crticar durament l’actitud d’ajuntaments que neguen el dret a l’empadronament en el acte de comiat com Síndic

El digital elBaix.cat ha vingut ocupant-se les darreres setmanes: la negativa d’ajuntaments, com el de Martorell, a empadronar persones que no disposin de títol de propietat o de lloguer d’un habitatge al municipi. Ribó va qualificar d’ignomínia aquesta actitud. Segons el diccionari.cat, “ignomínia” significa “conducta, fet, que mereix el menypreu públic”

02/06/2022 Drets i Llibertats

Rafel Ribó va començar la seva intervenció amb molta contundència sobre els ajuntaments que neguen el dret a l’empadronament en el acte de comiat com Síndic. L’any 2020 va denunciar el posicionament de l’Ajuntament de Martorell, governat per l’alcalde Xavier Fonollosa, amb majoria absoluta de Junts per Martorell. Ribó va recordar que aquestes actituds vulneren drets de les persones i també la llei, tal com ha posat de manifest la recent sentència que ha anul·lat un reglament de l’Ajuntament de Premià de Mar que establia les mateixes limitacions que s’apliquen a Martorell, i de la que elBaix.cat ja va informar en el seu mment

El Síndic va afirmar que, tal com diu la sentència sobre el cas de Premià, els alcaldes no poden denegar l’empadronament a ningú “encara que visqui sota un pont”. Escoltaven atentament les reflexions del Síndic l’expresident de la Generalitat, Artur Mas, la consellera de Drets Socials i el conseller de Salut de l’actual govern d’ERC i Junts, ex membres convergents del Govern de la Generalitat com Xavier Trias o Irene Rigau i l’encara secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Sánchez.

Ribó va fer un seguit de reflexions sobre l’estat dels drets bàsics a Catalunya: el dret a l’educació, el dret a l’habitatge, el dret a la salut, els drets dels infants o els drets de la gent gran. Va concloure que els drets s’han de defensar més enllà de les lleis, per evolucionar cap a un sistema més democràtic i respectuós amb les persones.

El recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau, de Barcelona, va acollir la conferència de Rafel Ribó titulada “L’estat dels drets” (a la fotografia), que va servir per fer balanç dels seus divuit anys com a Síndic de Greuges. L’acte fou conduit per la periodista Lídia Heredia i va comptar amb una glosa del paper de Ribó, efectuada pel nou president del Consell de Garanties Estatutàries, Joan Vintró, segons ha informat elBaix.cat

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid