Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
català a l'escola
La CUP presenta una proposició de llei per blindar la immersió lingüística

La proposta compta amb l’aval de les principals organitzacions de famílies i estudiants i s’ha traslladat a una majoria sindical

23/03/2022 Llengua

Davant l’immobilisme del govern de la Generalitat, que ha deixat soles les direccions dels centres fent front a l’atac del poder judicial i organitzacions contràries a la immersió lingüística i davant l’èxit de la vaga i les protestes de la comunitat educativa avui, la formació anticapitalista ha entrat a registre una proposició de llei de modificació de l’article 14 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, que blinda la immersió lingüística i afirma el català com a única llengua vehicular i fa complir el principi d’igualtat i no discriminació per raó de projecte lingüístic entre els centres educatius. 

La proposició de llei presentada per la CUP-NCG compta amb el consens de la Comunitat Educativa i ha estat traslladada a una majoria sindical de l’àmbit educatiu. 

La Candidatura considera que les sentències del Tribunal Suprem i del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que insten al departament d’Educació a implementar un mínim del 25% de les classes en castellà a tot el sistema educatiu, vulneren la normativa vigent en matèria lingüística i educativa i posen en perill la immersió, que compta amb un ampli consens de la societat catalana com a eina de cohesió social. En aquest sentit, la CUP celebra la participació a la jornada de vaga convocada avui en defensa de l’escola pública, universal i de qualitat en català. 

La formació afegeix que cal impulsar una política lingüística que ajudi a normalitzar el català i faciliti l’aprenentatge de la llengua catalana a tot l’alumnat i garanteixi el compliment de la immersió, davant l’actual situació d’emergència.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. La paraula que va trencar el silenci
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  9. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  10. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid