Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga 23M
+Súmate dóna suport a la vaga en defensa del català del 23M

L'associació +Súmate ha mostrat el suport a la vaga en defensa del català del 23 de març

22/03/2022 Llengua

Després de dies de vaga dels mestres i professors en lluita per les seves reivindicacions laborals, el proper dia 23 aquests dies de vaga encavalcaran amb un dia de vaga en defensa del català a l'escola, convocada incialment per la COS, USTEC, la Intersindical-CSC i el SEPC.

+Súmate, conjuntament amb el Consell per la República o la Plataforma per la Llengua, o sindicats com l'STEI de les Balears, s'afegeixen a la reivindicació de la defensa del català en l'ensenyament després de les denúncies de grups espanyolistes i les sentències judicials que pretenen eliminar o reduir a la mínima expressió la llengua catalana als centres escolar.

 

 Suport a les mobilitzacions de la vaga del 23M: el català no es toca!

Des de +Súmate ens afegim a les mobilitzacions i reivindicacions de la vaga del 23 de març en defensa del català a l’escola. Perquè senzillament, i com ja hem dit en altres ocasions, el català no es toca!

La defensa de la llengua catalana és la defensa del nostre model lingüístic, de cohesió social i de país. Per això sempre estarem al costat dels qui defensen fermament una escola que tingui com a objectiu la integració, la cohesió i que superi la segregació.

Som un sol país, amb diversitat i riquesa. I ens uneixen uns valors de democràcia, pluralitat i respecte per la terra i la societat que ha acollit persones vingudes d’arreu per construir un futur millor.

Cal sortir al carrer com els nostres pares i mares, com les nostres àvies i avis, per aturar les maniobres que pretenen dividir la nostra societat en base a imposicions alienes a la realitat i als interessos de la majoria. Cal sortir al carrer de nou, també, per defensar els drets laborals de mestres i professors dels nostres fills.

Moltes famílies nouvingudes a Catalunya fa quatre o cinc dècades van lluitar perquè els seus fills aprenguessin el català, perquè fos una oportunitat per a ells i una fortalesa per a la societat catalana. Ningú ha perdut res, ningú ha renunciat als seus orígens. Senzillament han treballat perquè tots els qui viuen i treballen a Catalunya continuessin sent un sol poble.

 Com deia el vell eslògan, el català és cosa de tots, i per això no es toca.

 

Associació +Súmate

22 de març de 2022

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Convoquen una concentració a Calonge contra la presència de l'exèrcit espanyol
  3. De la Franja a Alacant
  4. Fa 7 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. Decepcions polítiques, una constant en la història
  6. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. Barcelona acull una conferència internacional sobre l'aviació i el turisme massiu amb vista sobre l'expansió de l'aeroport d'El Prat
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid