Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
3-O
La Plataforma 3-O fa una crida a la mobilització permanent per assolir la independència

Cloenda dels tres dies mobilitzacions per reivindicar els fets d'Octubre de 2017 amb l'acte convocat per la plataforma 3-O, que aplega entitats i sindicats que van donar aixoplugug a la vaga general tres dies després del referèndum.

03/10/2021 Política

Milers de persones s'han aplegat aquest migdia a la plaça del Cinc d'Oros de Barcelona, on les entitats que es van implicar en l'aturada de país del 3 d'octubre de 2017 han fet una crida a la mobilització permanent per assolir la independència. La mobilització s'ha iniciat a 2/4 de 10 a la plaça Francesc Macià. Durant la marxa, s'han tornat ha corejat les frases que més ressonat aquest darrers dies “Els carrers seran sempre nostres” i “1 d’Octubre ni oblit ni perdó”.

La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, ha remarcat la importància de la vaga genaral de fa ara 4 anys, perquè "les forces de la ruptura es van imposar a les reformistes i pactistes que ens han portat a tantes derrotes". Tot dient que "L’1 i el 3 són una demostració del control del territori, els cossos policials de l'Estat no van impedir que l'1 es votés i es guanyés i el 3 no es van atrevir a sortir dels hotels on estaven allotjats".

Xavier Antich en nom d'Òmnium Cultural, Xavier Antich ha reclamat a les institucions "una proposta unitària de consens que doni resposta a la voluntat unitària de portar a terme el dret a l'autodeterminació": "L'1 d'octubre vam votar i el 3 d'octubre ens vam plantar". Per la seva banda, el sindicats han posat en valor l'autorganització popular com a resposta a la repressió i per conquerir les llibertats nacionals i socials.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  4. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  5. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Provocació francesa mentre els nord-catalans denuncien el Tractat dels Pirineus
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid