Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
3-O
La Plataforma 3-O fa una crida a la mobilització permanent per assolir la independència

Cloenda dels tres dies mobilitzacions per reivindicar els fets d'Octubre de 2017 amb l'acte convocat per la plataforma 3-O, que aplega entitats i sindicats que van donar aixoplugug a la vaga general tres dies després del referèndum.

03/10/2021 Política

Milers de persones s'han aplegat aquest migdia a la plaça del Cinc d'Oros de Barcelona, on les entitats que es van implicar en l'aturada de país del 3 d'octubre de 2017 han fet una crida a la mobilització permanent per assolir la independència. La mobilització s'ha iniciat a 2/4 de 10 a la plaça Francesc Macià. Durant la marxa, s'han tornat ha corejat les frases que més ressonat aquest darrers dies “Els carrers seran sempre nostres” i “1 d’Octubre ni oblit ni perdó”.

La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, ha remarcat la importància de la vaga genaral de fa ara 4 anys, perquè "les forces de la ruptura es van imposar a les reformistes i pactistes que ens han portat a tantes derrotes". Tot dient que "L’1 i el 3 són una demostració del control del territori, els cossos policials de l'Estat no van impedir que l'1 es votés i es guanyés i el 3 no es van atrevir a sortir dels hotels on estaven allotjats".

Xavier Antich en nom d'Òmnium Cultural, Xavier Antich ha reclamat a les institucions "una proposta unitària de consens que doni resposta a la voluntat unitària de portar a terme el dret a l'autodeterminació": "L'1 d'octubre vam votar i el 3 d'octubre ens vam plantar". Per la seva banda, el sindicats han posat en valor l'autorganització popular com a resposta a la repressió i per conquerir les llibertats nacionals i socials.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  8. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  9. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  10. La Franja de Ponent s’incorpora al Correllengua Agermanat en defensa d’una llengua “en emergència extrema”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid