Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Canvi climàtic
La CUP Tarragona aposta per capgirar el model energètic
14/10/2021 Territori

La formació presenta una moció al proper Consell Plenari per acordar mesures per democratitzar l’energia i capgirar el model energètic actual. La consellera Eva Miguel assenyala que durant els darrers mesos la pujada de la llum ha sigut una constant “batent rècords” i l’impacte a la majoria de llars i economies catalanes “és totalment insostenible”. Mentrestant, la regidora cupaire afirma que les empreses de l’oligopoli energètic “s’enriqueixen sense aturador” i que l’electricitat no pot ser objecte “de mercadeig capitalista sotmesa als interessos d’aquest l’oligopoli, que controla el 90% del sistema elèctric espanyol, que s’enriqueix amb el nostre empobriment i que, a més, tenen els primers llocs al rànquing de les empreses més contaminants de l’estat”.

La regidora Inés Solé ha explicat que volen que el Ple de l’Ajuntament es posicioni per instar l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i al Govern de la Generalitat a rescindir el contracte “amb les empreses de l’IBEX 35 i garantir tanta part de subministrament com sigui possible a través de cooperatives”. A més, la moció també insta la Generalitat a la creació d’una empresa energètica pública “basada ens fonts d’energia renovable, a través, entre d’altres, de la gestió de les centrals hidroelèctriques a les que caduquin les concessions”.

Per últim, la CUP també exposa la necessitat d’iniciar aquesta transició energètica a nivell local, és per això que aposten per impulsar comunitats energètiques, una iniciativa que ja es contempla en l’acord d’ampliació de govern. A més, volen combatre la pobresa energètica amb comptadors solidaris, mesura que ja s’està impulsant; així com “rescindir els contractes municipals amb l’oligopoli energètic” que, en el cas de Tarragona, depenen de l’ACM, una proposta que les cupaires ja han fet arribar al govern municipal i que també contempla la moció.

 

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid