Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
No afluixeu!
28/08/2021 Hemeroteca
Tomeu Martí. Foto: dBalears Tomeu Martí. Foto: dBalears

Aquests dies hem rebut, al dBalears, molts missatges que ens feliciten per la tasca de fer públics els casos quotidians d'apartheid lingüístic a què som sotmesos els qui optam per usar la llengua pròpia d'aquest País, la llengua catalana.

Aprofitem per aclarir que els casos que publicam són una petita part dels que coneixem. La resta no es fan públics perquè no estan prou contrastats o, simplement perquè la víctima s'estima més que no es publiquin.

Els missatges que ens feis arribar es resumeixen en una senzilla i nostrada: «No afluixeu!»

I, justament, i precisament, aquest és el missatge que vos retornam: No afluixeu!

No afluixeu en la pràctica normal i lliure d'exercir el dret d'optar per usar la nostra llengua en qualsevol àmbit i davant qualsevol interlocutor.

I no afluixeu si en qualque moment, en qualque circumstància, trobau que se vos vulnera el vostre dret a usar, sempre que ho desitgeu, la llengua catalana. No afluixeu i denuncieu el cas, feis-lo públic, acudiu a les entitats de defensa de la llengua, a l'Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics del Govern. És la millor manera d'ajudar a acabar amb aquestes agressions i discriminacions.

No afluixarem. No afluixeu!

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  3. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  4. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  5. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  6. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  7. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  8. Mataró acollirà els XXIII Premis Nacionals Joan Coromines
  9. El País Valencià es retroba al Puig per dir ‘Som i decidim’
  10. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid