Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
Mobilitzacions de defensa del delta i contra l’ampliació de l’aeroport del Prat

Criden a manifestar-se es per visualitzar l’oposició popular a la pèrdua d’espais naturals i agrícoles del Delta

11/06/2021 Drets i Llibertats

Diferents plataformes ciutadanes del Baix Llobregat tornen a mobilitzar-se aquest cap de setmana per aturar les operacions que, en aquests moments, amenacen els espais naturals i agrícoles més vulnerables de la comarca.

El moment culminant de les mobilitzacions serà demà dissabte, 12 de juny, a les 12 h al Prat de Llobregat, on la plataforma Ni un pam de terra ha convocat una manifestació en contra del projecte d’ampliació d’aeroport i de l’ARE Eixample Sud. També convoquen la manifestació Ecologistes en Acció, Zeroport i SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet. El punt de trobada serà la cruïlla entre avinguda Onze de Setembre i la carretera de la Bunyola, i a continuació la manifestació marxarà pels carrers del Prat.

Els convocants animen la població a participar en la manifestació perquè “és un moment clau per donar un missatge de força al carrer, que es visualitzi l’oposició popular a la pèrdua d’espais naturals i agrícoles del delta i davant de les ofensives mediàtiques de les patronals de Barcelona i les polítiques de fets consumats de les administracions.”

Una hora abans, dissabte mateix, es presentarà públicament a Cornellà de Llobregat la Plataforma Ribera-Salines, que neix per defensar de l’especulació l’últim espai agrícola i natural del terme municipal, a la riba del Llobregat, on l’ajuntament vol promoure una ARE semblant a la del Prat. L’acte serà a les 11 h al Patronat Cultural i Recreatiu i allà els organitzadors explicaran també el projecte d’hort comunitari que han posat en marxa.

A l'endemà, al bosquet de la Colònia Güell, Anticapitalistes ha organitzat un debat per analitzar la situació actual “d’ofensiva de l’especulació urbanística al Baix Llobregat i a la Colònia Güell, en un moment d’emergències i crisi ecosocial”. El debat es farà a les 18 h i hi participaran Pere Bonet, de Ni un pam de terra; Isis Sanpera, de SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet, i Joana Bregolat d’Anticapitalistes.

Valora
Rànquings
  1. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  2. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  3. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  4. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  5. Les continuïtats de l’independentisme
  6. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
  7. El Correllengua i la Franja.
  8. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. Dues dècades de litigi i lluita popular acaben amb l’enderroc de la piscina il·legal de Pedro J.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid