Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la República
L'ANC emplaça a les tres candidatures independentistes a actuar amb sentit d'Estat

Treballar per la conformació d'un govern de concentració fort

 

19/02/2021 Política

L'Assemblea Nacional Catalana ha convocat una mobilització  el diumenge 28 de febrer a Barcelona sota el lema "Govern independentista, ara! Per la urgència social i nacional". L'entitat vol reivindicar el 52% de vots independentistes aconseguits en aquestes eleccions i exigir un govern d'unitat independentista que faci passes determinades cap a la llibertat de Catalunya".


Aquesta concentració, que tindrà lloc a les 12 h a plaça Catalunya, formarà part d'un cicle d'accions que cercaran empènyer ERC, Junts i la CUP a entendre's per configurar un govern de concentració que, aquest cop sí, avanci cap a la independència.

En aquest sentit, la presidenta de l'Assemblea, Elisenda Paluzie, ha explicat que "volem fer valdre que l'independentisme creix i ja té el 52 % de vot directe i el 55 % de diputats independentistes al Parlament de Catalunya".

Paluzie ha emplaçat les tres candidatures independentistes "a actuar amb sentit d'Estat, i treballar per la conformació d'un govern independentista fort, i que es construeixi sobre unes noves bases, diferents de les de la legislatura passada". A més, ha interpel·lat els partits polítics independentistes per dir-los que "no podem malbaratar aquest grandíssim resultat electoral". El poble ha complert, ara els toca als electes actuar en justa correspondència".

El vicepresident de l’Assemblea, David Fernàndez, ha fet una síntesi dels principis i accions on hi ha coincidències entre les tres candidatures independentistes, en base al decàleg d’accions institucionals per avançar cap a la independència. “Necessitem un govern que, aquesta vegada, sí que treballi per avançar cap a la independència des de tots els àmbits possibles. No és suficient dir que un partit digui que és independentista, s’ha de demostrar”.
 
Per acabar, Elisenda Paluzie ha mostrat el suport de l'Assemblea a totes les persones que aquests dies estan sortint al carrer per defensar els drets i llibertats com a resposta a l'empresonament de Pablo Hasél. També s'ha solidaritzat amb la vaga estudiantil convocada pel SEPC.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  8. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  9. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid