Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la República
L'ANC emplaça a les tres candidatures independentistes a actuar amb sentit d'Estat

Treballar per la conformació d'un govern de concentració fort

 

19/02/2021 Política

L'Assemblea Nacional Catalana ha convocat una mobilització  el diumenge 28 de febrer a Barcelona sota el lema "Govern independentista, ara! Per la urgència social i nacional". L'entitat vol reivindicar el 52% de vots independentistes aconseguits en aquestes eleccions i exigir un govern d'unitat independentista que faci passes determinades cap a la llibertat de Catalunya".


Aquesta concentració, que tindrà lloc a les 12 h a plaça Catalunya, formarà part d'un cicle d'accions que cercaran empènyer ERC, Junts i la CUP a entendre's per configurar un govern de concentració que, aquest cop sí, avanci cap a la independència.

En aquest sentit, la presidenta de l'Assemblea, Elisenda Paluzie, ha explicat que "volem fer valdre que l'independentisme creix i ja té el 52 % de vot directe i el 55 % de diputats independentistes al Parlament de Catalunya".

Paluzie ha emplaçat les tres candidatures independentistes "a actuar amb sentit d'Estat, i treballar per la conformació d'un govern independentista fort, i que es construeixi sobre unes noves bases, diferents de les de la legislatura passada". A més, ha interpel·lat els partits polítics independentistes per dir-los que "no podem malbaratar aquest grandíssim resultat electoral". El poble ha complert, ara els toca als electes actuar en justa correspondència".

El vicepresident de l’Assemblea, David Fernàndez, ha fet una síntesi dels principis i accions on hi ha coincidències entre les tres candidatures independentistes, en base al decàleg d’accions institucionals per avançar cap a la independència. “Necessitem un govern que, aquesta vegada, sí que treballi per avançar cap a la independència des de tots els àmbits possibles. No és suficient dir que un partit digui que és independentista, s’ha de demostrar”.
 
Per acabar, Elisenda Paluzie ha mostrat el suport de l'Assemblea a totes les persones que aquests dies estan sortint al carrer per defensar els drets i llibertats com a resposta a l'empresonament de Pablo Hasél. També s'ha solidaritzat amb la vaga estudiantil convocada pel SEPC.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid