Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
covid-19
La CUP Reus insisteix en posar en valor el comerç local i de proximitat davant les noves restriccions
07/01/2021 Drets i Llibertats
En el marc de les noves restriccions sanitàries, entre les quals, se suprimeix el comerç no essencial i es torna al confinament municipal, la CUP torna a fer èmfasi en el suport al comerç local i de proximitat. Seguint la línia de la campanya #ReusDeProximitat, engegada el març de 2020, el grup cupaire destaca la importància de protegir l'economia local i el desenvolupament del territori.

Pel que fa al tancament de grans superfícies, la CUP referma que l'opció més sensata i segura tant en l'àmbit sanitari com de desenvolupament sostenible és el comerç local i de proximitat. El regidor Edgar Fernàndez manifesta que, "veient la tendència cap als espais de petit format i del consum local i especialitzat, no entenem com l'Ajuntament de Reus no actua en la mateixa direcció". En aquest sentit, la CUP recorda que Junts, ERC i Ara "no els hi tremola la mà" en donar llum verda a nous supermercats mentre tanquen un mercat municipal amb més de 30 anys d'història com és el Mercat del Carrilet.

Sobre aquesta qüestió, la CUP denuncia, una vegada més, el tracte de favor que el govern de Reus segueix mostrant a les grans empreses, en detriment a les pimes i autònoms. Fernàndez explica que "ara més que mai, cal fer costat a el comerç local i de proximitat i el govern no ho està fent". De fet, el grup municipal recorda que al desembre van proposar al ple de l'Ajuntament de Reus limitar el nombre de supermercats a la ciutat i donar continuïtat al Mercat del Carrilet, per tal de protegir l'economia local, però el govern de Junts, ERC i Ara Reus van rebutjar els acords. Tot i això, el grup cupaire assegura que continuaran lluitant per donar suport al petit comerç de la ciutat.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  10. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid