Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Amnistia
Recollida massiva de signatures a favor de l’amnistia i el dret a l’autodeterminació
20/12/2020 Drets i Llibertats

Òmnium ha engegat aquest dissabte la recollida massiva de signatures al carrer per demostrar l’ampli suport de la societat civil i el gran consens de país a favor de l’amnistia. En el marc de l’acord de l’independentisme escenificat aquesta setmana al Parlament per aprovar una llei d’amnistia que abraci tots els represaliats, i coordinats amb la resta d’entitats que donen suport a l’amnistia, l’entitat que president Jordi Cuixart instal·la aquest cap de setmana un centenar de parades arreu del territori per recollir signatures. Tarragona, Lleida, Girona, Reus, Igualada, Solsona, Mataró, Figueres, Valls, Badalona, Manresa, l’Hospitalet de Llobregat, la Seu d’Urgell, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí o Viladecans, entre d’altres, són algunes de les poblacions on es pot signar a favor de l’amnistia.

L’objectiu és aconseguir el màxim de suport possible de la ciutadania per tal que l’Estat espanyol reconegui l’existència d’un conflicte polític a Catalunya. Un conflicte, per altra banda, que només es pot resoldre a través d’una llei d’amnistia i fent possible l’exercici del dret a l’autodeterminació. A través d’aquestes signatures aquest clam transversal de tota la societat civil per una amnistia dels presos polítics i del conjunt dels represaliats arribarà amb força a Madrid per tal que es debati al Congrés dels Diputats i s’acabi materialitzant amb una llei d’amnistia que és jurídicament viable i políticament possible.

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="ca" dir="ltr">A <a href="https://twitter.com/santjustcat?ref_src=twsrc%5Etfw">@santjustcat</a> signant per la llibertat.<a href="https://twitter.com/hashtag/AmnistiaiLlibertat?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#AmnistiaiLlibertat</a><br> <a href="https://twitter.com/assemblea?ref_src=twsrc%5Etfw">@assemblea</a> <a href="https://twitter.com/omnium?ref_src=twsrc%5Etfw">@omnium</a> <a href="https://t.co/9Q6bYRekAZ">pic.twitter.com/9Q6bYRekAZ</a></p>&mdash; Joan Bennassar 🎗 (@jbennassar) <a href="https://twitter.com/jbennassar/status/1340235934093205504?ref_src=twsrc%5Etfw">December 19, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Valora
Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  5. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  6. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  7. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  8. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid