Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la república
ANC: "Sí a la República Catalana! No a la Constitució espanyola!"

Un any més arriba el 6 de desembre, dia de la Constitución española. Un dia que, lluny de qualsevol mena de celebració, ens recorda al conjunt de catalans i catalanes que la nostra vida i el nostre futur polític com a poble no el decidim nosaltres, sinó el conjunt d’organismes que emanen d’aquest text.

06/12/2020 Política

L’independentisme, des dels inicis i com a moviment polític de ruptura, sempre n’ha rebutjat el seu contingut. Seria un error, però, pensar que la Constitución només representa un problema per als independentistes. És un problema per a tot el poble català. Quan s’ha de suportar i finançar una Casa Real dedicada a la corrupció i a l’aplaudiment de la repressió, amb plena impunitat, el problema és de tots i totes.

 
Quan lleis avançades d’habitatge, de pobresa energètica o canvi climàtic són tombades pel tribunal que vigila el compliment d’aquest text que “nos dimos entre todos”el problema és de totes i tots. Quan se’ns nega el dret de decidir el futur polític del país i només se’ns ofereixen judicis, empresonaments i exili en nom de l’aplicació de la Constitución, el problema és de tots i totes.
 
Cal tenir clar que la imposició de l’Estat al nostre país no és una història de seducció. Que hi ha tot un engranatge de poder destinat a la dominació amb la Constitución al capdamunt de tot. Una dominació perjudicial per al conjunt de catalans i catalanes en forma de vulneració de drets socials, civils i polítics. És per això que cal que l’independentisme i el conjunt del poble català ens reforcem per salvaguardar i eixamplar els drets que ens han de permetre viure en un país lliure i amb justícia social. Més enllà del que senti cadascú hi ha la lluita col·lectiva per un futur millor.
 
L’Assemblea i el conjunt de l’independentisme civil ens hem de comprometre a fer més fortes les eines de país que ens han de permetre avançar. És la nostra responsabilitat. Agafant aquest compromís i amb voluntat de construir, demanem també a les forces polítiques independentistes que facin valer els drets socials, civils i polítics del poble català, que recuperin les lleis tombades pel Tribunal Constitucional i ens emplacem a defensar-les des del carrer i les institucions.
 
És per aquesta constatació que l’Assemblea proposa als partits polítics, a les institucions que ells governin, i a tota la ciutadania catalana, les accions que poden portar-nos a l’assoliment d’una República catalana que beneficiarà tothom.

La Constitución española no serà mai una eina beneficiosa per al conjunt de catalans i catalanes. No és una qüestió de matisos o voluntat, és pensada i feta contra nosaltres.

Valora
Rànquings
  1. En memòria de la Isabel Roura, una cristiana contra la tortura
  2. El fum d’Illa i el miratge del règim
  3. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  4. Les protestes pro-Palestina i independentistes marquen la sortida de la "Vuelta" a Olot
  5. Poble Lliure i la Forja Nord-Oriental anuncien la seva participació als actes per la commemoració de la Diada Nacional
  6. La Fundació Reeixida recupera la figura de Jaume Martínez Vendrell
  7. El combat pels Països Catalans passa també per conèixer la nostra cultura, història i geografia en català
  8. La independència com a procés de descolonització
  9. Crida al mobilitzar-se per un independentisme vinculat a les lluites socials per a la Diada Nacional
  10. La CUP denúncia l’alcalde de l’Ajuntament de Santa Susanna i l’ACA
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid