Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Urbanisme
Guanyem Badalona presenta una bateria d’al·legacions al Pla Urbanístic de les 3 Xemeneies

La formació municipalista torna a demanar que s’aturi el Pla Director Urbanístic de les Tres Xemeneies i es replantegi. Alerten de perills socials, econòmics, mediambientals i de salut en el nou barri.

19/11/2020 Política
Aquest dimecres és l’últim dia per la presentació al·legacions a la proposta de Pla Director Urbanístic de les 3 Xemeneies, i el grup municipal de Guanyem Badalona en comú hi ha presentat una bateria de 50 propostes. Guanyem demana que s’escolti a les entitats adrianenques i badalonines i s’aturi el pla de construcció del nou barri ja que suposa riscos a diferents nivells.

Els municipalistes, en conjunt amb entitats ecologistes del territori, alerten que no s’ha estudiat l’impacte econòmic i social que podria tenir la construcció d’un nou barri d’alta densitat en una ciutat que ja supera en un 77% la mitjana de densitat de l'Àrea Metropolitana. Per aquesta raó també demanden que es facin càlculs de mobilitat i estudis d'impacte econòmic i financer.

En les al·legacions realitzades tant per entitats ecologistes com per Guanyem, es posa especial èmfasi en els riscos mediambientals de l’entorn, i és que la majoria del nou barri es trobaria en zona inundable amb alt risc en els propers anys degut al canvi climàtic. Això se suma al risc de salut humana, i és que el sòl de l’entorn post industrial de les 3 Xemeneies està contaminat, i aquest fet no es contempla al PDU.

Guanyem Badalona demana que es tingui en compte també el procés participatiu que es va fer el 2016 amb el veïnat de la zona. Reclamen també que el cost de 19M del trasllat de la central elèctrica no recaigui sobre la població. “La nostra reclamació és d'un gran parc metropolità finançat amb diners públics. De la mateixa manera que s'ha invertit en el Llobregat, el Besòs també mereix l'atenció de la Generalitat” declara Nora San Sebastián, portaveu de Guanyem Badalona.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Arxivada la investigació per la crema d’una bandera espanyola a l’escenari de les festes de Sant Narcís
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid