Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
La CUP Ponent insisteix en prendre mesures econòmiques i socials valentes amb urgència

Exigeix que es prenguin immediatament mesures que permetin controlar eficaçment l’epidèmia i esmorteeixin els seus efectes econòmics i socials en unes classes populars que ja van pagar la factura del primer confinament i van camí d’assumir-ne les del segon.

20/07/2020 Drets i Llibertats

Les assemblees de la CUP a les comarques de Ponent volen manifestar que, malgrat la progressiva propagació de la pandèmia als nostres municipis, el govern de la Generalitat, amb el seguidisme de la majoria de governs municipals, insisteix en responsabilitzar la ciutadania de la situació, apel·lant únicament a la responsabilitat individual. D’aquesta manera, segueix mantenint una resposta tímida i poc valenta, sense actuar a través de mesures tan sanitàries, com socials i laborals, que han estat exigides des dels agents socials del territori així com per la mateixa CUP [veure comunicats dels dies 4 de Juliol i 11 de Juliol].

La CUP Ponent exigeix que es prenguin immediatament mesures que permetin controlar eficaçment l’epidèmia i esmorteeixin els seus efectes econòmics i socials en unes classes populars que ja van pagar la factura del primer confinament i van camí d’assumir-ne les del segon. En aquest sentit, proposa:

  • Mesures sanitàries i de salut pública: Realització massiva de proves PCR, reducció a 24 hores del temps de diagnòstic i de comunicació als contactes estrets dels positius, reforç del personal de l’equip de vigilància epidemiològica i reforç del personal dels centres d’assistència primària i hospitalaris, responent a les necessites exposades aquesta setmana pels treballadors i treballadores.


  • Mesures econòmiques i socials: Apostar per un Ingrés Universal de Confinament (veure proposta). Atesa la manca de voluntat polítics dels diferents governs per dur-la a terme, entre tant cal garantir tant el 100% de sou en cas d'ERTO com el seu cobrament sense demora  i aprovar una prestació del SOC que complementi la baixa per Covid fins al 100% del sou, així com ajuts específics a les persones i empreses dels municipis sota confinament que vegin aturada la seva activitat. Igualment, reclama la suspensió del pagament dels lloguers dels habitatges administrats per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, la dels subministraments bàsics (llum, aigua i gas), així com exigir la suspensió dels desnonaments en aquests municipis. Dotar els ens locals dels fons per oferir recursos residencials als treballadors temporers confinats. Regularització d’aquelles persones en situació administrativa irregular. Impulsar controls d’Inspecció de Treball, especialment sobre la intermediació d’ETTs amb l’objectiu d’evitar vulneracions de drets socials i laborals. Ampliar els supòsits de la prestació relativa a autònomes i persones vulnerables, i condonació de les quotes d’autònomes i PIMES mentre durin les mesures de confinament. Exigir la intervenció en el mercat agroalimentari, amb mesures que corregeixin la política de preus que afavoreixin la pagesia familiar i reforcin  la sobirania alimentària catalana, amb desobediència a la PAC i al Ibex35. 

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Del simbolisme a la insubmissió
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid