Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita sindical
La secretaria de la Dona de l’STEI Intersindical impulsa la campanya #NOSOMUNASÚPERDONA
17/06/2020 Gènere

La secretaria de la Dona de l’STEI Intersindical posa en marxa la campanya #NOSOMUNASÚPERDONA a través d’una imatge interactiva, una dona multitasca on cada objecte representa una professió o rol de gènere i quina és la seva demanda (missatge interactiu, que es difondrà a la seva pàgina web i a les xarxes socials, animant a totes les dones a què comparteixin les seves vindicacions socials i laborals al FB, Twitter i/o IG..

Les dones sofrim desigualtats des dels primers moments de les nostres vides. Una bona educació afectiva i sexual és importantíssima per trencar amb tots els estereotips i rols de gènere existents. Hem de reivindicar més mesures de conciliació, una coresponsabilitat 50-50, igualtat salarial, acabar amb els sostres de vidres, els terres enganxosos, la feminització de la pobresa...

Aquesta crisi sanitària, econòmica i social, causada per la COVID-19, ha deixat ben patent que els treballs essencials estan fortament feminitzats. Segons dades de les Nacions Unides (ONU), a tot el món, les dones suposen el 70% de les persones que treballen a l’atenció pública en els serveis socials i de salut; són el 86% de les persones que treballen a les residències geriàtriques; el 70% de personal que treballa a les farmàcies; el 90% de les netejadores d’empreses, hotels i llars, i el 85% de les que treballen a les caixes registradores dels supermercats.

Durant aquest confinament s’ha abocat la dona a estar a casa seva exercint teletreball i cuidant de la casa i dels fills/es o de familiars al seu càrrec. El pes de les cures i de la llar ha tornat a recaure sobre elles i no se les ha valorat. Les dones que han sortit a treballar per ser aquest el seu treball essencial, ho han tengut molt difícil a l’hora de conciliar. I moltes altres han sofert ERTO a les seves empreses i difícilment poden arribar a final de mes.

Queden moltes qüestions pendents per què la IGUALTAT entre dones i homes sigui real. Des de la Secretaria de la Dona de l’STEI Intersindical les volem visibilitzar i reclamar que els diferents govern, estatal i autonòmics, hi posin solució: la coresponsabilitat 50-50; la universalitat i gratuïtat de l'etapa 0-3; més dones als òrgans de decisió de les empreses; la igualtat salarial; acabar amb la feminització de la pobresa; revalorar la feina de les dones al medi rural; més presència de dones a les professions vinculades a l’STEM; fomentar la coeducació, l’educació emocional i una educació afectiva i sexual basada en el respecte a la llibertat de decisió i d'expressió de les altres persones; més presència de dones referents als llibres de text, a les diferents activitats de divulgació i als mitjans de comunicació; posar en valor la feina de cures. Són necessàries més mesures de conciliació; acabar amb l’escletxa de gènere a les pensions; la ratificació del Conveni 189 de l'OIT, per part del Govern; i polítiques públiques que posin la vida al centre.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid