Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
Escola Valenciana i Acció Cultural donen suport a l'Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat

Les dues entitats es manifesten així davant una nova sentència del TSCV que declara nuls diversos articles del decret de creació de l'Oficina de Drets Lingüístics

28/06/2020 Llengua

Escola Valenciana-Federació d'Associacions per la Llengua (FEV) i Acció Cultural del País Valencià (ACPV) mostren el seu suport a l'Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat Valenciana davant l'ofensiva judicial del TSJCV, que ha declarat nuls diversos articles del decret de creació i funcionament de l'ODL, fet que desprotegeix els drets lingüístics davant qualsevol agressió lingüística.

Les dues entitats apel·len a la unitat a la resta d'entitats, sindicats i partits que treballen per la llengua unitat i demana al Consell una resposta contundent per garantir els drets lingüístics de les persones valencianoparlants.

Davant les sentències del TSJ del País Valencià, Escola Valenciana (FEV) i Acció Cultural del País Valencià (ACPV) denuncien que existeix una "persecució de facto a qualsevol norma que protegisca el valencià com a llengua oficial". Si no, no es pot entendre que "La totalitat dels decrets de normalització del Botànic hagen sigut tombats totalment o parcialment de forma sistemàtica per la mateixa secció IV".

Escola Valenciana (FEV) i Acció Cultural del País Valencià (ACPV) insisteixen en la necessitat d'una Llei d'Igualtat Lingüística que supere aquest marc i que garantisca de forma efectiva els drets lingüístics de valencianoparlants.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  3. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  4. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. L’amic, el germà
  7. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  8. Castelló per la Llengua commemora el 93è aniversari de les Normes de Castelló
  9. IAEDEN-Salvem l’Empordà denuncia que la finca de Garbet incompleix la normativa i restringeix l’accés a un camí tradicional
  10. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid