Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibertat d'Expressió
El raper sabadellenc Elgio sabrà la setmana vinent si és condemnat a presó
04/06/2020 Drets i Llibertats

El raper sabadellenc Elgio (Alex Nicolaev) sabrà la setmana vinent si el Tribunal Suprem el condemna a presó per les lletres de les seves cançons. L'artista formava part d'un col•lectiu musical anomenat La Insurgencia. La fiscalia va denunciar-los a ell i a 11 companys més per enaltiment del terrorisme, ara fa quasi tres anys. Serà el dia 9 de juny que el tribunal es reunirà per a resoldre el recurs dels encausats.

L'Audiència Nacional els va condemnar a dos anys i un dia de presó, 4.800 euros de multa i 8 anys d'inhabilitació. La condemna va ser rebaixada per la sala d'apel·lació a sis mesos i un dia. L'advocat que porta el cas, Juan Manuel Olarieta, considera que estem enfront de la que podría ser una condemna inèdita contra la llibertat d'expressió i artística, ja que "mai a la història i a cap país" s'havia condemnat a tants músics per les lletres de les seves cançons.

També el 9 de juny el raper mallorquí Valtonyc, exiliat a Bèlgica des de fa més d'un any, sabrà si serà extradit. Va ser condemnat pel Tribunal Suprem a tres anys i mig de presó per les lletres de les seves cançons.

Nicolaev denuncia que tota aquesta situació respon a una "persecució política per part de l'Estat per les seves idees" i es dirigeix a la població en general per a demanar solidaritat i per "deixar-los clar que No Callarem".

 

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="es" dir="ltr">El 9 de junio el TS decidirá si me condena a mí y 11 personas a prisión por cantar. <br><br>¡Comparte y extiende la voz!<br><br>SIN LIBERTAD DE EXPRESIÓN NO HAY DEMOCRACIA<a href="https://twitter.com/hashtag/CulpablesPerCantar?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#CulpablesPerCantar</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/LibertadDeExpresion?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#LibertadDeExpresion</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/NoCallarem?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#NoCallarem</a> <a href="https://t.co/AIvJ4e2pZk">pic.twitter.com/AIvJ4e2pZk</a></p>&mdash; Grup de suport Elgio (@GrupSuportElgio) <a href="https://twitter.com/GrupSuportElgio/status/1268530747436040192?ref_src=twsrc%5Etfw">June 4, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Es presenta el llibre "La moguda juvenil a la Prosperitat. 1980-2000"
  10. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid