Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
Espanya hauria d'informar de l'epidèmia en català, segons les recomanacions del Consell d'Europa i l'OSCE

La Plataforma per la Llengua manifesta que les institucions espanyoles tan sols informen sobre l'epidèmia del coronavirus en llengua castellana, ja que el govern espanyol torna a fer cas omís de les recomanacions europees. La CELRoM critica que alguns estats -com fa Espanya- "no comparteixen la informació, instruccions, directrius o recomanacions en altres llengües que no siguin la llengua oficial del país"

27/03/2020 Llengua

Segons la Plataforma, les institucions europees expressen, aquests dies, les seves queixes per la manca de solidaritat dels estats membres a l'hora d'ajudar-se per buscar solucions conjuntes a la crisi dels coronavirus. A banda d'aquesta manca de cooperació, el Consell d'Europa també ha posat l'accent en el factor lingüístic i assenyala que hi ha estats membres que "no han compartit sistemàticament la informació, instruccions, directrius o recomanacions en altres idiomes que no siguin l'idioma oficial del país".

En una nota, l'organització encarregada del seguiment de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries exposa que "la comunicació de recomanacions rellevants no només en una llengua és de gran importància per al benestar dels parlants de llengües regionals o minoritàries". El Consell d'Europa també es queixa perquè considera que és un acte "discriminatori" i "contrari a la Carta Europea" el fet que els estats que opten per l'ensenyament per mitjà de la televisió "es limiti a la llengua oficial sense tenir en compte les necessitats dels alumnes acostumats a rebre formació en llengües cooficials".

Arran d'aquesta alerta del Consell d'Europa, la Plataforma per la Llengua assenyala el govern espanyol com un mal exemple d'aquesta uniformitat lingüística a l'hora d'expressar les recomanacions a la ciutadania. El govern de Pedro Sánchez emet totes les seves comunicacions (web, xarxes socials o conferències de premsa) exclusivament en llengua castellana. L'ONG del català també constata que els programes educatius que el Ministeri d'Educació ofereix a través de Televisió Espanyola són exclusivament en llengua castellana.

En aquesta línia també s'ha expressat l'Alt Comissionat per a les Minories Nacionals de l'OSCE, Lamberto Zannier, que demana als estats que proporcionin "serveis bàsics en les llengües que utilitzen les diverses comunitats, especialment en els temes de salut i en les comunicacions sobre aquesta crisi". També s'expressa respecte dels programes d'ensenyament a distància, dels quals diu que "s'haurien d'adaptar a les necessitats de totes les comunitats", de manera que l'alumnat "pugui continuar aprenent en la llengua oficial juntament amb la llengua materna".

L'entitat farà arribar a les organitzacions europees un informe sobre totes aquestes situacions discriminatòries que aquests dies practica el Govern d'Espanya perquè l'organisme que vetlla pel compliment de la CELRoM (que l'estat espanyol va signar l'any 1992) ho tingui present a l'hora de recollir males pràctiques.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid