Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
apartheid
El nét de Nelson Mandela realitzarà una conferència en directe durant la "Israeli Apartheid Week" el proper 19 de març
17/03/2020 Drets i Llibertats

La videoconferència “Converses sobre l’apartheid, de Sudàfrica a Palestina”, s’emmarca en les accions de la Israeli Apartheid Week, que aplega cada any a entitats, organitzacions i activistes de tot el món per tal realitzar activitats per visibilitzar l’apartheid israelià i parlar sobre les vulneracions de drets al poble palestí.

La conferència comptarà amb el diputat de l’African National Congress des de 2009, cap tribal i nét de Nelson Mandela, Mandla Mandela, referent en la lluita antiracista i contra l’apartheid a Sud-àfrica, però també obert defensor dels drets del poble palestí i de la campanya de Boicot, Desinversions i Sancions a Israel. La conversa serà conduïda per Desirée Bela, activista i periodista catalana, afrofeminista compromesa amb el feminisme, l'antiracisme, la salut i l'activisme estètic.

L’acte busca posar en comú els paral·lelismes entre l’apartheid a Sud-àfrica i el que viu actualment el poble palestí, per tal d’aprofundir en com s’estableixen aquestes relacions de poder i repressió cap els pobles i comunitats, i quines estratègies podem desenvolupar per fer front a polítiques i narratives racistes, que permeten el desplegament de situacions d’apartheid.

De manera que l'objectiu és compartir estratègies de resistència no violenta contra el racisme, d’acord amb la temàtica d’enguany de la Israeli Apartheid Week: unides contra el racisme.

La videoconferencia, ha estat organitzada per entitats de Barcelona; Servei Civil de Catalunya, SUDS i Centre Delàs d’Estudis per la Pau, i compta amb el suport d’entitats de França, Itàlia i Regne Unit, i es podrà consultar en directe en el següent enllaç. Per a més informació la trobareu al següent enllaç.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid