Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Desallotjament
L'assemblea de Can Sanpere exigeix l'aturada del desallotjament de la fàbrica de Premià de Mar
11/12/2019 Política

Dos anys després del primer desallotjament de Can Sanpere, el col·lectiu que okupa l'espai contra l'especulació urbanística a Premià de Mar, torna a veure's davant una data de desnonament. L'assemblea denuncia la inoperativitat de l’Ajuntament per fer efectiu el mandat popular emanat de la consulta que aquest consistori va fer el 2014. En la consulta, una majoria absoluta de vots va optar per l'expropiació de la fàbrica, que el Ple va aprovar dins del Pla Urbanístic l’any passat. Fa tot just 5 anys de la consulta i la fàbrica continua a mans de Núñez i Navarro.

L'assemblea de Can Sanpere, que es reuneix setmanalment per la gestió de l'espai i actualment per traçar l'estratègia en la defensa, ha convocat una concentració el proper dia 19 de desembre a les 8h del matí, dia en que es preveu l'execució del desallotjament. A més, el dia 18 al vespre, s'ha convocat també una acampada per resistir dins la fàbrica.

La Fàbrica de Can Sanpere, okupada des de 2013 amb una aturada l'any 2017 arran del primer desallotjament, és una antica fàbrica tèxtil protegida per un Bé Cultural d'Interès Local que impedeix enderrocar-ne una gran part. A més, allotja en l'actualitat un seguit de col·lectius imprescindibles per la lluita pels drets socials al poble, com per exemple la Xarxa d'Habitatge.

Enguany, l'assemblea es presenta amb una campanya alegre per engrescar els veïns i veïnes en la defensa d'un espai tan important a Premià de Mar. Així ho ha deixat veure amb el vídeo Can Sanpere feat. Rosalía i el nou tema Fucking Núñez, man!

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Quan la política deixa de pensar el país
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid