Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Simbologia
La comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa demana de nou la descatalogació del monument franquista dle mig del riu

Aquest divendres ha registrat una moció a l'Ajuntament de Tortosa amb l'esperança que siga debatuda i aprovada en el ple municipal del mes de desembre.

23/11/2019 Política

La Comissió per la Retirada dels Símbols Franquistes de Tortosa ha registrat aquest divendres 22 de novembre a l'Ajuntament de Tortosa una moció en què es demana la descatalogació del monument franquista ubicat al mig del riu Ebre al seu pas per la ciutat.

El monument no consta a l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya i, per tant, no gaudeix de cap de les tres categories de protecció establertes a la Llei 9/1993 de 30 de setembre, del patrimoni cultural català. En canvi, però, el POUM de Tortosa (text refós 2007) inclou el Catàleg d'edificis i conjunts urbans i rurals de caràcter històric, artístic i ambiental de la ciutat i el municipi de Tortosa 2003 i aquest, al seu torn, incorpora l'anomenat Monument Batalla de l'Ebre (referència 0154), amb la protecció específica de Bé Integrant del Patrimoni Cultural Català (BIPCC).

Donat que arran de la pregunta que va fer  la Comissió per la retirada de símbols franquistes de Tortosa al Ple del mes de novembre, la majoria de   grups municipals  es va manifestar a favor de facilitar els tràmits necessaris per tal que la retirada del monument franquista siga  efectiva el més aviat possible, i amb la intenció d’agilitzar els possibles tràmits requerits, la Comissió ha considerat oportú presentar de nou una  moció per la descatalogació del Monument batalla de l’Ebre del Catàleg d’edificis i conjunts urbans i rurals de caràcter històric, artístic i ambiental de la ciutat i el municipi de Tortosa 2007.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  7. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  8. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  9. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid