Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Violència masclista
EL SEPC denuncia agressions masclistes a 5 universitats públiques de la nació

El Sindicat posa en relleu que aquests són els casos visibles, però asseguren que hi ha moltes més denúncies i que les institucions actuen amb complicitat davant d’aquests situacions.

26/11/2019 Gènere

El passat 25 de novembre, dia internacional contra la violència masclista, el SEPC va fer públic un mapa amb les universitats que tenen casos i prescrits de denúncies contra agressions masclistes a les universitats. Enguany, la campanya del SEPC per al 25 de novembre s’ha centrat a denunciar aquests casos i l’autodefensa feminista com a eines per fer-les front.

A la Facultat d’Economia de la Universitat de Barcelona, diuen, hi ha un catedràtic que ha sigut denunciat durant dècades per més de deu dones. A més a més, el 25 de novembre del 2018 va haver-hi també una denúncia a un professor que va despertar una “resposta contundent dels estudiants feministes”, tot i que la demanda que tenien que era la retirada del professor en qüestió de la institució no ha sigut efectiva.

I un altre cas recent és el de la Universitat de les Illes Balears (UIB) també denuncien un cas concret d’una professora de Filosofia que va denunciar per assetjament a diferents professors homes en el 2015. Després del judici, la UIB no va prendre mesures cautelars ni va obrir cap procés administratiu com a resposta a la denúncia. En aquest cas, el SEPC denuncia la “complicitat del degà i dels cap de departament”.

A part d’aquests casos, hi ha més casos d’agressions i comentaris masclistes i xenòfobs a la UB i a la UdL. El Sindicat posa en relleu que aquests són els casos visibles, però asseguren que hi ha moltes més denúncies i que les institucions actuen amb complicitat davant d’aquests casos.

El SEPC valora negativament que hi hagi aquesta passivitat enfront d’un problema que afecta totes les dones al dia a dia tant als centres educatius com en la vida quotidiana. A més a més, assenyalen els impediments de la burocràcia a l’hora de denunciar agressions masclistes i LGBTfòbiques. Front aquesta dificultat institucional que troben, des del Sindicat advoquen per l’organització de les dones front aquesta violència sota el lema “Juntes i empoderades: contra la violència masclista, autodefensa feminista!”.

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  5. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  6. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  7. El que no vam tombar el 78 encara ens governa
  8. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  9. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  10. Primer avís seriós a Illa i a la consellera Niubó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid