Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Patrimoni
La CUP Tarragona celebra el tancament de l’Amfiteatre
27/09/2019 Cultura

La CUP celebra Taeeagona la decisió del govern municipal de tancar provisionalment l’Amfiteatre de Tarragona al públic, ja que és una qüestió que venim alertant i demanant des de fa temps degut al mal estat de les restes arqueològiques i el seu perill d’esfondrament. Aquestes conjunt patrimonial va patir una intervenció de restauració i recració agressiva els anys vuitanta, la qual ja va ser portada en el seu dia als tribunals, i és la causant que l’actual estat de l’Amfiteatre posi en perill la seguretat dels visitants i la preservació del propi monument.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular no s'entén com no s’havia pres abans aquesta decisió i com s’ha permès que aquest estiu hagin tingut lloc en el conjunt arqueològic diferents esdeveniments turístics multitudinaris, com l’espectacle Amfiteatvm. De fet, un dels arguments que van motivar la denúncia ciutadana a ICOMOS van ser els problemes estructurals que pateix l’Amfiteatre romà.

L’informe en el que es basa el regidor de Patrimoni, Hermán Pinedo, per justificar ara el tancament de l’espai patrimonial va ser encarregat pel govern de Ballesteros a una empresa d’arquitectes. Des de la CUP, no s'entén el motiu pel qual no es va encarregar el dit informe al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya, institució que ja el 2016 en va realitzar un en profunditat sobre el “Pla de conservació, diagnòstic i actuacions d’urgència al conjunt arqueològic de Tàrraco”, i a partir del qual se’n hagués pogut fer un òptim seguiment. En aquest estudi hi van participar arqueòlegs municipals, de la Generalitat, del MNAT i l’empresa Arcovaleno SL. D’aquesta manera, des de la CUP considera que el Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya hauria de ser el centre de referència al qual s’ha d’acudir per tal de tenir una valoració professional en quan al conjunt patrimonial i la seva conservació i restauració; i no pas un estudi d’arquitectes.

 

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid