Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Absolts els sis regidors de Badalona acusats de desobediència pels fets del 12-O de 2016

En unes declaracions a Nació digital, José Téllez, un dels regidors encausats, ha manifestat que defensa la desobediència "més enllà de l'1 d'octubre" i lamenta que no s'hagi activat l'Assemblea d'Electes després del 155.

10/09/2019 Drets i Llibertats

La jutgessa del penal 25 de Barcelona ha absol als sis regidors del Badalona jutjats per un delicte de desobediència per obrir dependències municipals durant la jornada del 12 d'octubre de 2016. Considera que els acusats, com a càrrecs electes, no estaven sotmesos al calendari laboral aprovat pel que no podien ser considerats subjectes actius de la prohibició de treballar o exercir les seves funcions.

Segons la sentència els regidors "poden exercir les seves funcions representatives les 24 hores del dia 365 dies l’any, entrar a les dependències de l’ajuntament qualsevol dia, inclosos els festius en què els edificis romanen tancats al públic i als treballadors, i fins i tot atendre els ciutadans en dies festius".

Els sis regidors Oriol Lladó, José Téllez, Agnès Rotger, Laia Sabater, Fàtima Taleb i Francesc Duran va defensar durant el judici  que obrir l’ajuntament va ser un acte polític i es van emparar en el dret de representació política.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid